stimuli geheugen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 740

stimuli geheugen

Waarom leer je beter als je bv kauwt of in een stress bal knijpt? Motorisch stimuli blijken geheugen te stimuleren. Ik vraag me af hoe.

merci xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: stimuli geheugen

Hmm, nou je het zegt... Doet me denken aan studeren met muziek, daar is ook ooit onderzoek naar gedaan. Scheen sterk af te hangen van het soort muziek, maar met de 4e symphonie van Beethoven presteerde je het beste. Kennelijk zijn het in ieder geval niet alleen motorische stimuli die positieve invloed hebben...

Vraag me niet om de details, maar misschien werkt een wisselwerking beter. Dat als als de omgeving gestimuleerd wordt de rest ook beter werkt.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: stimuli geheugen

Het eenigste dat ik me kan inbeelden is dat door stimulatie van de motorische zenuwen en een link gecreert wordt die dan extra stimuli geeft aan de vaste zenuwverbinding van het geheugen. Maar dit is speculatie.
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Berichten: 338

Re: stimuli geheugen

Miels schreef:Hmm, nou je het zegt... Doet me denken aan studeren met muziek, daar is ook ooit onderzoek naar gedaan. Scheen sterk af te hangen van het soort muziek, maar met de 4e symphonie van Beethoven presteerde je het beste. Kennelijk zijn het in ieder geval niet alleen motorische stimuli die positieve invloed hebben...

Vraag me niet om de details, maar misschien werkt een wisselwerking beter. Dat als als de omgeving gestimuleerd wordt de rest ook beter werkt.
Volgens mij heeft het meer te maken met afleiding; omdat je afgeleid wordt door muziek of door een stressbal of wat dan ook, doe je beter je best om je te concentreren, zodat je beter geconcentreerd bent dan normaal, zonder afleiding.

Reageer