fotografisch geheugen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 64

fotografisch geheugen

hoe onstaat een fotografisch geheugen?

is een fotografisch geheugen moeilijker te gebruiken in combinatie met een trauma ?

Kan het een fotografisch geheugen constant zijn , met andere woorden heel de tijd fotografisch en kan het dan zijn dat je een veel beter tijdsbesef hebt , tot op de seconde?

Heeft het met je samenwerking van onbewustzijn en bewustzijn te maken.

Speelt de stand van de ogen een rol?

Berichten: 9

Re: fotografisch geheugen

Ik heb zelf een fotografisch geheugen. Ik heb dan ook autisme, dat schijnt vaker samen voor te komen.

Ik herinner me bijna alles in mijn leven evengoed als gisteren tot in de details. Doordat ik exacte datums ook herinner weet ik dat iets dan bijvoorbeeld al tien jaar geleden is maar dat voelt niet zo. Dus tijdsbesef kwa gevoel is wat moeilijk bij mij. Dat tijdsbesef is meer een verstandsquestie. Wat de samenwerking tussen bewust en onbewust zijn betreft...Ik maak alles eigenlijk heel bewust tot in de detais mee.

Berichten: 9

Re: fotografisch geheugen

En als vervolg....Ik heb niet het idee dat een fotografisch geheugen moeilijker te gebruiken is na een traumatische gebeurtenis ofzo. Je hebt een fotografisch geheugen of niet. Het lastige is met een fotografisch geheugen dat je je alles tot in de details blijft herinneren.

Berichten: 64

Re: fotografisch geheugen

Daardoor, ga je het dan niet minder gebruiken of kunnen gebruiken omdat je die traumatische gebeurtenis niet meer voor je wilt zien?

Een soort van onbewust dwangmatige onderdrukking van je fotografisch geheugen
Als dit een illusie is en niets is alles en alles is niets,dan is het vanzelfsprekend dat er met de tijd kan worden gespeeld.

Berichten: 64

Re: fotografisch geheugen

hangt er volgens mij ook vanaf, wat voor trauma het is

als het bv. seksueel misbruik is als je klein bent bv. heb je de gebeurtenis op andere manier opgeslagen volgens mij, een andere soort van concentratie.

Waarvan je die concentratie nodig hebt om je fotografisch geheugen te gebruiken en waardoor het volgens mij zeer pijnlijk aanvoelt
Als dit een illusie is en niets is alles en alles is niets,dan is het vanzelfsprekend dat er met de tijd kan worden gespeeld.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.293

Re: fotografisch geheugen

jefdezelle schreef:hoe onstaat een fotografisch geheugen?

is een fotografisch geheugen moeilijker te gebruiken in combinatie met een trauma ?

Kan het een fotografisch geheugen constant zijn , met andere woorden heel de tijd fotografisch en kan het dan zijn dat je een veel beter tijdsbesef hebt , tot op de seconde?

Heeft het met je samenwerking van onbewustzijn en bewustzijn te maken.

Speelt de stand van de ogen een rol?


Of er zoiets als fotografisch geheugen bestaat is de vraag. Onderzoek wijst dit niet onomstotelijk uit. De vragen die je vervolgens formuleert kunnen dus moeilijk beantwoord worden in objectief wetenschappelijke zin.
keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out.

Berichten: 64

Re: fotografisch geheugen

ok
Als dit een illusie is en niets is alles en alles is niets,dan is het vanzelfsprekend dat er met de tijd kan worden gespeeld.

Reageer