Springen naar inhoud

synthese van meh-ppv

• Log in om te kunnen reageren

SiegeDragon

SiegeDragon

• 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 januari 2007 - 21:12

hoi.

de afgelopen drie dagen moesten mijn practicumpartner en ik MEH-PPV(geleidend polymeer) maken en vervolegns daar de geleiding van meten.

Het practicum was peice of cake, maar het opstellen van het reactiemechanisme is andere koek. Heeft iemand hier enig idee hoe die zooi werkt of weet iemand van een site/artikel waar dit duidelijk wordt uitgelegd met stap voor stap electronen bewegingen etc?

voor de synthese zijngebruikt:
1,4-Bis(broommethyl)-2-methoxy-5-(2'-ethylhexyloxy)benzeen (monomeer)
1,4-methoxyfenol (initiatie nucleofiel, 0,5%)
t-BuOK (werkt als base en tikt ergens een H+ uit het monomeer tijdens de reactie om een stel electronen vrij te krijgen, in overmaat aanwezig)
THF (oplosmiddel)

We hebben echt alles geprobeerd, maar elke keer komen we met een stel electronen te veel of te weinig uit en moet het hele geval een electronen paar omklappen wanneer dat totaal onlogisch is. Maar misschien moet ik als natuurkundige mijn logica aan de kant gooien oO?

iemand?
-Siege
Knowledge is power, guard it well.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8937 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 januari 2007 - 01:17

Hoi,

Ik had hier graag een antwoord gegeven, maar ik kom er zelf ook niet zo uit. Ook heb ik zo 1-2-3 geen experts naast me zitten die ik ff op de schouder kan tikken; Ik heb wel een vermoeden wat het mechanisme zou kunnen zijn, maar ben er niet helemaal zeker van en wil je geen foute info op de mouw spelden. Bovendien valt het niet mee om het netjes in plaatjes te zetten. Misschien heb je zelf wel een tekeningetje gemaakt van het mechanisme dat je in gedachten had. Als dat zo is, zou je dat hier kunnen plaatsen, dan is het misschien snel te zien waar het fout gaat!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures