een klein dingetje mbt. ruimtevaart

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 305

een klein dingetje mbt. ruimtevaart

Hi!


Ik ben een beetje bezorgd dat de discussietopics in het sterrenkunde & ruimtevaart subforum te snel weg zullen zinken, nu de nasa-feed daar ook naar toe wordt gesluisd. Zou het mogelijk zijn om d'r een soort subforum voor aan te maken om dit te voorkomen? Of alle berichten van de nasa-feed in één topic te plaatsen?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: een klein dingetje mbt. ruimtevaart

Goed punt. Ik heb 'm weer teruggezet naar het nieuwsforum.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 305

Re: een klein dingetje mbt. ruimtevaart

Merci :) De ruimtevaart-sectie wordt toch al niet zo druk bezocht... ( :?: )

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: een klein dingetje mbt. ruimtevaart

Ik vind dit wat paniekerig hoor. Er komt per dag maar een bericht bij van de nasa-feed. Het zal toch niet zijn dat er een hele week niks gepost word in dat forum?

Verder kunnen er wel 50 onderwerpen op de eerste pagina staan. Als het dus alle onderwerpen zou wegdrukken, dan alleen als er in een maand niks wordt gepost.


Juist omdat het niet druk bezocht word zou ik zeggen om daar de feed in te posten, zo dat er wat meer gebruikers die kant in gaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 305

Re: een klein dingetje mbt. ruimtevaart

Nu ja, de plaatjes van NASA kan ik zelf ook wel vinden; ik vind de discussies van gebruikers interessanter. :)


PS. Ik blijf er behoorlijk kalm onder, in feite.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: een klein dingetje mbt. ruimtevaart

Maar op de NASA website kun je er niet op reageren.

Als je ze niet zo interessant vind, kijk je erover heen, naar het volgende onderwerp.


Je 'bezorgdheid' dat de andere onderwerpen te snel wegzinken vind ik een beetje overdreven

Gebruikersavatar
Berichten: 305

Re: een klein dingetje mbt. ruimtevaart

Hum, een pb lijkt me makkelijker. Ik heb m'n mening gegeven; dat is voor mij goed genoeg. :)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: een klein dingetje mbt. ruimtevaart

Ik ben het roerend met dr Who eens. Laat die nieuwsberichten in de nieuwssectie, en als zich daaraan een interessante discussie lijkt vast te knopen, verhuis ze dan pas naar een vakforum. Er staan weliswaar 50 topics op de eerste indexpagina, maar ik denk dat in de praktijk de reakties voor meer dan 90 % komen op de eerste tien in de lijst. Dan staan een paar nieuwsberichten al gauw in de weg. Niet in rationele zin, wel voor het gevoel. En de mens is niet rationeel.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: een klein dingetje mbt. ruimtevaart

Het probleem is dat de nasa foto's geen nieuws zijn.

verder vindt ik dat de nasa-foto berichten goed te identificeren zijn. Je kan er dus gewoon overheen kijken.

Als ik naar het sterrenkunde forum ga moet ik sowieso naarbeneden scrollen

Ik vind het een beetje raar dat een foto per dag, of per twee dagen al voor een 'in-de-weg' kan zorgen. Je moet je ogen een cm naar beneden verzetten.


Ik zelf had dit idee een wat langere proeftijd willen geven.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: een klein dingetje mbt. ruimtevaart

Ik ben het deels eens met Jan en Dr.Who, maar ook met DPW. Als ik m'n mening gaf dan zou ik er ook voor opteren om deze in het nieuwstopic te houden.


De foto heeft geen echte nieuwswaarde, da's juist. Maar ik vind de foto evenmin waardig om elke dag in het ruimtevaartforum te komen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: een klein dingetje mbt. ruimtevaart

DePurpereWolf schreef: 

Ik zelf had dit idee een wat langere proeftijd willen geven.
Er is altijd wat voor te zeggen om iets te proberen natuurlijk, in zoverre ga ik helemaal met je mee.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: een klein dingetje mbt. ruimtevaart

Als er een 'sticky' in het sterrenkunde-forum aangemaakt wordt waarin de NASA-feed geplaatst wordt zou dan iedereen gelukkig worden?

Zo zouden er geen topics naar beneden gedrukt worden, is er ruimte om te reageren en komt de NASA-feed binnen in het meest passende subforum.

Of is dit technisch niet haalbaar?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: een klein dingetje mbt. ruimtevaart

Technisch niet haalbaar? Technisch is het green probleem. Maar tijdsgewijs moet het nog even op zich laten wachten. In principe is een script zo geschreven. Maar dan moeten de mannen van de technische dienst er wel tijd voor kunnen vrij maken.


Ik meen dat ze binnen korte tijd van forum software over gaan steppen, en dat zal veel problemen met zich meebrengen. (kijk maar naar de server-overstap issues van een week of zo terug)


Voor nu zal het even op de lange baan worden geschoven, jdr's oplossing lijkt de meest voor de handliggende (maar ook niet perfect)

Reageer