Springen naar inhoud

Orion en steelpan?

• Log in om te kunnen reageren

pascalletje1209

pascalletje1209

• >25 berichten
  • 35 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2007 - 17:04

hallo,
ik heb nogal wat moeite om de sterrenbeelden te vinden. ik zie nl. altijd een heel klein, opeengepakt steelpannetje maar volgens mij is dit niet ursa minor. iets verder zie ik 3 sterren op een rij, en na wat zoeken kwam ik erachter dat dit misschien de riem van Orion kon zijn. Weet iemand misschien of er in de buurt van Orion een klein steelpannetje te zien is? alvast bedankt
Pascal Luiten

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Sybke

Sybke

• >250 berichten
  • 599 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2007 - 17:34

Dat kleine steelpannetje zijn de Pleiaden...

pascalletje1209

pascalletje1209

• >25 berichten
  • 35 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2007 - 18:26

nu je het zegt, dat zou inderdaad heel goed kunnen. Heel erg bedankt!! die zocht ik nl. ook en ik heb alleen een bloot oog, dus geen sterrekijker ofzo iets. kan ik me eindelijk oriŽnteren als ik op mijn kamer zit met een sterrenkaartje

omeomi

omeomi

• >100 berichten
  • 135 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 januari 2007 - 16:13

En die drie sterren op een rij zal inderdaad de riem van Orion zijn. De Pleiaden zitten op de rug van de Stier en die staat rechts naast Orion.
Geplaatste afbeelding

Als je Orion eenmaal herkent hebt dan zie je die altijd vrij snel want het is een gigantisch sterrenbeeld.
Wet van Hofstadter: het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de Wet van Hofstadter.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures