Hoe wiskundig is je brein ?

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 32

Hoe wiskundig is je brein ?

link verwijderd op verzoek

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Hoe wiskundig is je brein ?

ik heb een vier maar deel je ook eens een gemiddelde mee aub?

Berichten: 32

Re: Hoe wiskundig is je brein ?

ik heb een vier maar deel je ook eens een gemiddelde mee aub?


Ik zal hier uitgebreid over uitweiden, maar rapport met grafiek zal ik ook online zetten. Mensen met een laag cijfer moeten zich niet schamen, ik merk dat de tijdslimiet erg scherp is e.d. en de uitleg te karig. Er moet nog veel aan gebeuren, en opbouwend kritiek kan ik dan ook erg waarderen. Ik denk dat ik de cijfers ook met 1.5 punt omhoog gooi, dan zou je een 5.5 hebben. Want mensen die aangeven dat ze goed zijn in wiskunde en/of van de TU zijn scoren gemiddeld een 4.5 a 5.3 . De VWO'ers en de TU mensen komen dan ook het beste uit de bus tot nu toe. Update volgt in ieder geval nog. Je deelneming wordt sowieso super gewaardeerd! echt bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Hoe wiskundig is je brein ?

link verwijderd op verzoek


Flash applicatie werkt niet onder Firefox. Ik krijg alleen maar een grijs scherm (Flash 7.0.19.0 is geinstalleerd).
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 32

Re: Hoe wiskundig is je brein ?

2997924585 schreef:link verwijderd op verzoek


Flash applicatie werkt niet onder Firefox. Ik krijg alleen maar een grijs scherm (Flash 7.0.19.0 is geinstalleerd).


ja ik hoor het van meerdere mensen, op zich vind ik dat niet zo erg, maar ik vraag me toch af wat het is...het is gewoon standaard html met een flash filmpie erin...ideas ?

Berichten: 73

Re: Hoe wiskundig is je brein ?

Leuke test. Maar ik zou bij ieder onderdeel gewoon een simpel voorbeeld laten zien. Dan weet iedereen meteen waar hij aan toe is. Ik merk bij mezelf dat er al veel tijd verloren gaat met het analyseren van de opgaven. Maar misschien heeft dat ook wel met je wiskundig inzicht te maken.

Berichten: 32

Re: Hoe wiskundig is je brein ?

Leuke test.  Maar ik zou bij ieder onderdeel gewoon een simpel voorbeeld laten zien. Dan weet iedereen meteen waar hij aan toe is. Ik merk bij mezelf dat er al veel tijd verloren gaat met het analyseren van de opgaven. Maar misschien heeft dat ook wel met je wiskundig inzicht te maken.


scherpe opmerking, ik denk dat ik inderdaad voorbeeldjes moet gebruiken. Over het algemeen merk ik op dat de score op het wetenschapsforum hoger ligt dan bij een ander vriendenforum van me, zegt toch wat over de bezoekers. Petje af..

Berichten: 32

Re: Hoe wiskundig is je brein ?

gezien de grafiek van de categorie tellen schokkend was (cijfers tussen de 1 en 2.5), heb ik de tijdslimiet veranderd, dat was namelijk de hoofdoorzaak van deze diepgang. Als het goed is moet het nu goed te doen zijn!

Berichten: 704

Re: Hoe wiskundig is je brein ?

irritant hoor dat je eerst op vakje moet klikken --> heel die sommetjesopgaven vern**kt :shock:

Berichten: 32

Re: Hoe wiskundig is je brein ?

irritant hoor dat je eerst op vakje moet klikken --> heel die sommetjesopgaven vern**kt   :shock:


is het ook, ik baal daar enorm van, het is de grootste knelpunt, want mensen die minder goed met de pc om kunnen gaan worden al meteen gek, ik ben daar zeker mee bezig, dat is namelijk een Flash probleem!

Berichten: 73

Re: Hoe wiskundig is je brein ?

Nu je toch je programma aan het wijzigen bent. Ik denk dat het ook meer duidelijkheid schept als elke vraag een eigen tijdslimiet bezit. Je kan dan de eerste verprutsen, maar je kunt je vervolgens herstellen. En dat is weer beter voor de betrouwbaarheid van het resultaat. Als het nu de eerste maal te lang duurt komen mensen in tijd nood. En zoals je zelf al aangaf, dan wordt het niet veel meer.

Nu ik toch aan het zeuren ben, ik vind de benaming pixel ook een beetje vreemd. Wordt eigenlijk alles random gegenereerd? Ik wilde het niet nog een keer spelen om je resultaat niet te beinvloeden.

Verder ben ik benieuwd hoe je denkt over het nogmaals doen van de test. Ik denk dat iedereen de tweede maal al een stuk beter is.

Berichten: 135

Re: Hoe wiskundig is je brein ?

Ik heb maar een 7,6 :shock:

Berichten: 32

Re: Hoe wiskundig is je brein ?

@pietje : Sorry ben ik vergeten aan te geven, 95 procent van de test is random qua getallen en pixels e.d. En ik adviseer mensen juist om de test twee keer te doen! Dus ga je gang!

Ik snap alleen niet wat je bedoelt met je tijdslimiet gezien ze al individueel een eigen limiet hebben, bedoel je een gezamenlijke limiet ? Ik sta overigens open voor al het commentaar en evt. veranderingen.

@Xardas : Dan sta je bovenaan! De 2e hoogste cijfer is een 7.5 en de derde een 7.1

Berichten: 135

Re: Hoe wiskundig is je brein ?

Bovenaan?!? Waar staat die scorelijst?

Berichten: 32

Re: Hoe wiskundig is je brein ?

Bovenaan?!? Waar staat die scorelijst?


gemiddelde,statistieken en screenshots van de grafieken volgen donderdag/vrijdag.

Gesloten