Springen naar inhoud

[Wiskunde] Goniometrie

• Log in om te kunnen reageren

Hoogvlieger

Hoogvlieger

• >250 berichten
  • 267 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2007 - 02:19

Ik heb morgen tentamen en spijtig genoeg weet ik niet meer hoe je de nulpunten kunt vinden :).

Geplaatste afbeelding

Normaal gesproken als LaTeX dan is LaTeX . Maar nu heb ik dus LaTeX dus dan is de periode ook met 2 verminderd (nietwaar?). Dat betekent dat ik dan LaTeX en dus LaTeX krijg? Er zijn vier nulpunten, dus dan vul ik achtereenvolgens k = 0 t/m 3, zodat ik LaTeX , LaTeX , LaTeX en LaTeX krijg. Klopt dit nog een beetje of is dit totale onzin?
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 januari 2007 - 09:37

Dat klopt, waarom onzin? Je parameterkromme is volledig bepaald voor t in [0,2pi).
Zo vind je inderdaad 4 t-waarden waarvoor sin(2t) 0 wordt, dan de x'en bepalen...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Hoogvlieger

Hoogvlieger

• >250 berichten
  • 267 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2007 - 09:56

Oke, dat LaTeX wist ik wel, maar dat ik LaTeX niet moest gebruiken was meer een gok van mij omdat ik anders niet meer wist hoe het opgelost moest worden. Waarom als LaTeX hou je alleen LaTeX over en niet ook LaTeX ?
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 januari 2007 - 19:15

De oplossingen van sin(x) = 0 heb je al volledig door x = k.pi te nemen, zonder factos 2.
Apart is het: sin(x) = 0 als x = 0 + 2k.pi of x = pi + 2k.pi, samen is dat gewoon k.pi.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures