Springen naar inhoud

[Studiekeuze] Bio-Ingenieur

• Log in om te kunnen reageren

zabby666

zabby666

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2007 - 21:34

Hoi,

Ik zou volgend jaar graag Bio-ingenieur willen studeren, maar mijn vraag is : wat is de beste bachelor opleiding die ik hiervoor kan volgend? Bio-ingenieur of Chemie? dit lijkt een domme vraag, maar aangezien chemie redelijk belangrijk is in de master bio-ingenieur, en deze bij Chemie dus duidelijker en meer wordt uitgewerkt, zou ik niet weten wat ik moet volgen. Tips zijn dus altijd welkom.

Alvast bedankt,

wouter
Ik ben gewoon mezelf...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 januari 2007 - 22:02

Tenzij hier mensen van deze opleidingen rondlopen, lijkt het me het beste dat je contact op neemt met de decanen van deze opleidingen. Ook zou je contact op kunnen nemen met de decaan van de masteropleiding welke je wilt gaan volgen. Als een Bachalor en een Master op dezelfde universiteit worden gegeven, en ze hebben ook nog eens dezelfde naam, dan kan je er eigenlijk vergif op innemen dat deze goed op elkaar aansluiten. Dit wil niet zeggen dat er geen andere mogelijkheden zijn om op deze master uit te komen. Je hebt meestal wel een aantal verschillende paden welke je kan bewandelen. De een is niet altijd slechter dan de ander. Het is hooguit anders.
"Meep meep meep." Beaker

joachimds

joachimds

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2007 - 22:11

hoi

aangezien ik dus bio ir studeer, zal ik ff raad geven

als je bio ir wil doen, doe je best bio ir

geen chemie. No offense, maar lic chemie sterft uit, niemand doet het nog. Bijna geen toepassingen voor, niks interessant. Bio ir chemie is veel toegepaste innovatieve biotechnologie en milieu dinges, analyse technieken, maar wel veel chemie voor nodig. Nooit chemie op zichzelf. Geen chemie, want chemie is tof.
Wel chemie, want we hebben dat nodig om dat probleem op te lossen.

vroeger moest je bio ir doen om bio ir chemie te kunnen doen,en die hebben allemaal goed werk nu :) dus zo slecht zal het wel niet zijn om het "normale" pad te volgen.

En je bouwt ook 'band' op met assistenten en proffen, want je leert ze wel wat kennen op den duur. Niks dan voordelen :)

zabby666

zabby666

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2007 - 22:11

hmmm...het nadeel is dat ze niet terugmailen...:) toch bedankt!
Ik ben gewoon mezelf...

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2007 - 22:18

Ik ken enkele mensen die bio ingenieur studeren, en ik ken er ook een paar die chemie studeren en volgens mij krijg je in een chemie opleiding niet genoeg wiskunde mee om een master bio ir te doen, want ingenieurs opleidingen zijn tenslotte vaak zeer wiskundig.

zabby666

zabby666

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2007 - 22:19

dat is inderdaad wel een sterk argument...
Ik ben gewoon mezelf...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures