[informatica] Continu pop-up

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 481

[informatica] Continu pop-up

Mensen, deze tekst schrijf ik zéér moeizaam...

Ik krijg om de 3-4 seconde een internetexplorer popup.. De popups zijn allemaal van agoga.com, eenofander vage doorkliksite :)

Terwijl ik dit op een Moz FIrefox typ, komen om 3 seconde een popup, en moetk dus steeds alle popups closen.. En alsk 1 minuut lang niet de popups afsluit, worden et ong 30 ofzo, en flipt de PC..

Het is duidelijkk datk zo niks kan...

Ad Aware, proHitman ofzo, alle anti spyware programas hebk geprobeerd, maar nog steeds niet verholpen.

:) :) :?:

PS: NOD32 anti virus geeft aan dat een programma van windows/system32 ( Ja, dat verdoemde map :) ) de oorzaak het probleem is, maar dat het er niks kan tegen doen omdat het programma in het geheugen zit..

Verwijderen van dat ene prog in system32, en verwijderen van IEXPLORE.exe hielp niet, het kwam op miraculeuze wijze weer terug..

Heeft iemand raad? :)

bvd,

heezen

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [informatica] Continu pop-up

hijack this http://www.spywareinfo.com/~merijn/programs.php

Meer informatie aldaar te vinden.

Andere optie is om windows opnieuw te installeren.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [informatica] Continu pop-up

Ik heb je onderwerptitel aangepast, iedereen verdient evenveel aandacht. Zie regels.

Dat het programma terugkomt wijst op een vermelding in prefetch. Bij Win XP zit dat uit mijn hoofd in C:WindowsPrefetch. Deze map kun je leeggooien (niet verwijderen!) en dan je pc opnieuw opstarten. Dit zal dan wel éénmalig een stuk langer duren dan normaal.

Waarschijnlijk zul je dit moeten doen vanuit de veilige modus aanmelden als administrator, aangezien het programma blijkbaar actief is en zichzelf zal terugplaatsen. In de veilige modus zal dit hopelijk niet zo zijn. Eventueel kun je veilige dos-modus gebruiken. Vervolgens terwijl je nog in veilige modus zit het programma uit de system32 map halen.

Over hijackthis: handig programma, als je weet wat je doet. Een herstelmogelijkheid is er niet, zorgen voor een back-up is dus raadzaam.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 481

Re: [informatica] Continu pop-up

Ey Paarse Wolf, het zou misschien kunnen datk belangrijke programmas heb verwijderd... Maar inderdaad, ben nu verlost van die enorm irritante popups! Bedankt :)
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.

Berichten: 21

Re: [informatica] Continu pop-up

Wat over het algemeen ook goed werkt, is je HDD extern scannen. (met virus/adware scanner)

er zijn ook bootable cd's waar allerlei spyware scanners opstaan die je kan gebruiken.

het is idd. irritant dat die dingen in het geheugen gaan zitten waardoor je ze niet meer kan verwijderen

je kan ook je HDD aan een schone pc met scanners hangen, en die pc laten scannen (let wel op, niks opstarten of aan klikken van de vuile HDD, anders heb je kans.......)

Have Fun...
"All I publish is licensed under GNU/GPL"

Re: [informatica] Continu pop-up

Wat ook handig kan zijn:

http://www.planet.nl/planet/show/id=112030...96809/sc=f81889

in combinatie met je windows console waarin je de opdracht: netstat uitvoert.

Reageer