Welk boek is dit?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Welk boek is dit?

Een aantal jaar geleden heb ik een keer een boek gelezen, waarvan ik titel, auteur, enz al lang vergeten ben. Ik heb het boek destijds geleend van de bibliotheek, daar ben ik al jaren geen lid meer van. Het boek moet daarom volgens mij zeker 8 jaar oud zijn, waarschijnlijk ouder. Het exemplaar dat ik toen had was vrij nieuw, maar dat hoeft niet veel te zeggen natuurlijk. Het was niet zo dik, grofweg 150-250 pagina's gok ik. Het was een tikje kleiner (smaller) dan A5 formaat meen ik. Het staat me bij dat op de omslag foto stond van een schedel in het zand, maar ik ben niet zeker dat dit bij dit betreffende boek was.

Het boek speelde zich af in de periode rond 1700 gok ik, al wordt er totaal geen datum of jaar in genoemd. Het gaat over een moordzaak die opgelost wordt door een schout of schepen (weet het niet meer zeker), in samenwerking met een aantal inwoners van het stadje. Het ging om een half vergaan lijk dat langs het water gevonden was. Tijdens het onderzoek werd een verdachte gevonden die zichzelf had opgehangen.

Ik kan me nog een personage herinneren; een man van rond de 50 die op krukken liep, maar wel nog een stevig robbertje kon vechten. Hij had in het kader van het onderzoek 2 lijfwachten gekregen, maar toen hij overvallen werd reageerde hij adequater.

Verder kan ik me weinig meer herinneren, maar zoals jullie zullen begrijpen wil ik graag weten welk boek dit is. Het was best een leuk boek om tussendoor eens stukjes van te lezen. Het las ook makkelijk weg. Toevallig dacht ik er laatst weer aan, en ik zou het wel weer opnieuw willen lezen. Heeft iemand een idee van de auteur of titel? Als je meer info nodig hebt dan kan ik me wel proberen meer te herinneren, maar dit is alles wat ik zo op het moment kan herinneren.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 4

Re: Welk boek is dit?

De bokkenrijders?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Welk boek is dit?

Als je onderstaande bedoelt:

<!--start boeklink-->Afbeelding

De bokkenrijders

Dirk Dobbeleers
<!--einde boeklink-->

Nee, helaas niet. Het gaat ook niet over een roversbende, het is meer een soort middeleeuwse detective.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer