gelukkig

Moderator: Rhiannon

Berichten: 2

gelukkig

waarom kan je het een moment gelukkig zijn , en nog geen 5 minuten later wil je van de aardbodem verdwijnen

Berichten: 94

Re: gelukkig

Ik denk dat het te maken heeft met ONVERWACHTE tegenslagen. Dit kan soms zo vernietigend zijn. Als je het verwacht, kan je je er op voorbereiden en zal je volgens mij minder ongelukkig worden.

Berichten: 683

Re: gelukkig

Waarom kan je het een moment gelukkig zijn, en nog geen 5 minuten later wil je van de aardbodem verdwijnen?
Omdat hetgeen waarvan je gelukkig wordt ook binnen 5 minuten van de aardbodem kan verdwijnen.

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: gelukkig

en de relativiteit en het vergankelijk karakter van de objectiviteit niet vergeten

Re: gelukkig

Het is eigen aan je leeftijd,denk ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: gelukkig

Hormonen? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: gelukkig

En het ongeluk vind ik meestal sterker dan het geluk. :shock:
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Berichten: 126

Re: gelukkig

Ik denk dat dit komt omdat gelukkig zijn geen natuurlijke staat is waar iemand permanent in kan verkeren. Een persoon zal altijd vervallen naar een staat waarin hij lijd, maar hij moet dingen doen om een staat van geluk te kunnen (blijven) bewerkstelligen.

Berichten: 151

Re: gelukkig

Ik denk dat dit komt omdat gelukkig zijn geen natuurlijke staat is waar iemand permanent in kan verkeren. Een persoon zal altijd vervallen naar een staat waarin hij lijd.


Mooi gezegd, Sado!

Jammer dat het niet andersom is. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: gelukkig

Ooit al gedacht dat je ook pech moet kennen vooral je weet wat gelukkig zijn is ? Als je enkele uren gelukkig bent besef je dat plots niet meer omdat je hersenen dat terug als normaal zien (komt door stoffen die de zenuwuiteinden prikkelen, je zenuwen worden dan gewoon aan die reactie en dan besef je het niet meer). Ik had ooit ergens gelezen hoe dit systeem bij liefde werkte. In het begin ben je ook smoorverliefd en heb je vlindertjes in je buik, maar dat gevoel gaat ook vlug terug weg :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 53

Re: gelukkig

Sommige mensen hebben ook eenmaal meer last van stemmingswisseling dan een ander. Dat light aan hoe je bent als persoon. Zolang je weet dat na de regen weer zonneschijn komt is alles weer goed toch? Ben het er ook helemaal mee eens dat je moet weten hoe het is om je ellendig te voelen om je gelukkig te kunnen voelen.

Dat is net zoals bij goed en slecht (yingyang) Geen goed zonder slecht en geen slecht zonder goed.

Even off-topic. Wat ik wel eens aan denk is dat als je in de hemel komt en je bent omringt door perfectie en geluk tot in eeuwigheid. Dat zie je dan na een tijdje toch ook niet meer? Als je alles heb wat je maar wilt en je heb geen doelen meer... dan is er toch niets meer aan? Of light dat nu aan mij?
People don't understand me, but I understand that.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: gelukkig

light = ligt ? :shock:

Ok eigelijk mag je niet op andermans taalfouten ingaan :?:

Maar ik geloof niet in die hemel die hierboven is. En zoals je zei: Eeuwig gelukkig zijn kan nooit ;)

Berichten: 113

Re: gelukkig

Ik denk dat dit komt omdat gelukkig zijn geen natuurlijke staat is waar iemand permanent in kan verkeren. Een persoon zal altijd vervallen naar een staat waarin hij lijd, maar hij moet dingen doen om een staat van geluk te kunnen (blijven) bewerkstelligen.
Dat is erg goed.

Volgens mij zit het ook in het woord gelukkig. Je bent pas gelukkig als de dingen lukken die je doet of wilt. Stel met piano spelen sla je telkens de juiste noot aan, dus elke noot lukt. Na elke noot een gelukt gevoel, een gelukt gevoel dat je niet de verkeerde hebt aangeslagen. 100 maal per minuut en je hebt een constante geluksbeleving.

Gebruikersavatar
Berichten: 53

Re: gelukkig

Cycloon schreef:light = ligt ? :?:  

Ok eigelijk mag je niet op andermans taalfouten ingaan  Afbeelding  

Maar ik geloof niet in die hemel die hierboven is. En zoals je zei: Eeuwig gelukkig zijn kan nooit   :shock:
Dyslexties ;) weet ook niet of ik dat zou wel weer goed geschreven heb. :?:

Ik heb ook zo mijn twijfel over en hemel. Het lijkt mij te mooi om waar te zijn. Maar nog meer twijfel ik aan de hel. Ik heb een keer gelezen (waar weet ik niet meer maar was in een tijdschrift) dat de hel rond 1300 voor het eerst genoemd werd. dat was waarschijlijk om de kinderen bang te maken zodat ze beter luisterde naar de ouders en leraren. ;)

Ik weet ook niet of de hel in de bijbel voorkomt, maar ik heb het nog nooit gehoord en anders zou ik het wel eens willen lezen.
People don't understand me, but I understand that.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: gelukkig

Ja de hel, het vagevuur enzo is de eerste keer opgekomen in de middeleeuwen. Ik kan me wel niet meer precies herinneren waar, hoe en waarom maar het klopt wel :wink:

Btw, het is dyslectisch Afbeelding

Reageer