Vraag over drugsvervoer in wasmiddelen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 9

Vraag over drugsvervoer in wasmiddelen

Hallo,

Kan iemand mij helpen met de volgende vraag?

Handelaren in verdovende middelen zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren van illegaal transport. Zo hebben ze geprobeerd zeolieten hiertoe in te zetten. Deze hebben nl een ruimtelijk netwerk: lange tunnels die wel 50% innemen van het totaalvolume van zeoliet. Volop ruimte om hun illegale waar in te stoppen dachten zij.

Waspoeder bestaat voor zo'n 30% uit zeoliet. De zeolieten functioneren als waterontharder. De calciumionen van het harde water verdringen de natriumionen in de holtes van het zeoliet. De drugs die versneden waren met het waspoeder werden door de douane echter onmiddellijk onderschept.

Noem drie redenen waarom er in de pakken waspoeder-drugsmengsel op deze manier helemaal geen misbruik kón worden gemaakt van de holtes in de zeolieten.


Ik zou niet weten wat ik moet antwoorden,

Bij voorbaat dank, Ramon

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Vraag over drugsvervoer in wasmiddelen

Kijk eens op wikipedia, lemma zeoliet, paragraaf fysische eigenschappen.

En kijk dan eens ook op wikipedia bij het lemma cocaine naar de molecuulstructuur daarvan. Dan heb je alvast minstens één goede reden voor mislukking.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer