cyanideoplossing

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

cyanideoplossing

hallo kan iemand me helpen

wat gebreurt er als je per ongeluk zoutzuur in een afvalvat gooit waar in een cyanideoplossing zit en wat zijn dan de gevolgen.

;) :shock: ;)

groetjes Patricia

Gebruikersavatar
Berichten: 100

Re: cyanideoplossing

Er onstaat blauwzuurgas (HCN). Dit is zeer giftig, en als je het te veel inademt ga je dood.

Re: cyanideoplossing

Patricia1984 schreef:hallo kan iemand me helpen

wat gebreurt er als je per ongeluk zoutzuur in een afvalvat gooit waar in een cyanideoplossing zit en wat zijn dan de gevolgen.

:D  :D  :D

groetjes Patricia
Gebruiken jullie een oplossing van KCN in de kwalitatieve analyse ?Wordt dat product bij jullie op school gebruikt ?Krijgen jullie iets over toxicologie ?Je maakt me nu echt curieus.Indien zo,wees daar maar voorzichtig mee.

Berichten: 45

Re: cyanideoplossing

Als het maar erg weinig zoutzuur was en een lage concentratie is het niet zo erg denk ik, zolang je niet boven die pot staat te snuiven iig :shock: .

Voordeel met HCN is dat het geen blijvende schade veroorzaakt.

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: cyanideoplossing

Vragen over bommen mogen niet, en dit wel. Want dit lijkt mij ook een beetje erg gevaarlijk.

Bean :shock:
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 100

Re: cyanideoplossing

bean schreef:Vragen over bommen mogen niet, en dit wel. Want dit lijkt mij ook een beetje erg gevaarlijk.

Bean :shock:
Ik kan me voorstellen dat iemand voor de lol explosieven maakt en zichzelf en anderen door zijn overmoed in gevaar brengt, wetende dat het gevaarlijk is wat hij doet. Ik kan mij echter niet voorstellen dat iemand voor de lol met KCN werkt en daar ook nog eens willens en wetens een zuur bij doet. Het lijkt mij dus helemaal niet verkeerd mensen op de gevaren van zulke dingen te wijzen.
somebody schreef:Als het maar erg weinig zoutzuur was en een lage concentratie is het niet zo erg denk ik, zolang je niet boven die pot staat te snuiven iig Razz .

Voordeel met HCN is dat het geen blijvende schade veroorzaakt.
Wat is 'erg weinig' en wat is 'een lage concentratie'? Met stoffen als cyanide kun je niet voorzichtig genoeg omgaan. HCN lost inderdaad gedeeltelijk op in water, maar te veel is te veel en als je dood bent lijkt mij dat toch wel een blijvende schade.

Reageer