Springen naar inhoud

cyanideoplossing

• Log in om te kunnen reageren

Patricia1984

Patricia1984

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 januari 2005 - 18:31

hallo kan iemand me helpen

wat gebreurt er als je per ongeluk zoutzuur in een afvalvat gooit waar in een cyanideoplossing zit en wat zijn dan de gevolgen.

;) :shock: ;)

groetjes Patricia

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Eek the Cat

Eek the Cat

• >25 berichten
  • 100 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 januari 2005 - 04:32

Er onstaat blauwzuurgas (HCN). Dit is zeer giftig, en als je het te veel inademt ga je dood.

• Gast

Geplaatst op 14 januari 2005 - 20:51

hallo kan iemand me helpen

wat gebreurt er als je per ongeluk zoutzuur in een afvalvat gooit waar in een cyanideoplossing zit en wat zijn dan de gevolgen.

:D  :D  :D

groetjes Patricia

Gebruiken jullie een oplossing van KCN in de kwalitatieve analyse ?Wordt dat product bij jullie op school gebruikt ?Krijgen jullie iets over toxicologie ?Je maakt me nu echt curieus.Indien zo,wees daar maar voorzichtig mee.

somebody

somebody

• >25 berichten
  • 45 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2005 - 17:40

Als het maar erg weinig zoutzuur was en een lage concentratie is het niet zo erg denk ik, zolang je niet boven die pot staat te snuiven iig :shock: .
Voordeel met HCN is dat het geen blijvende schade veroorzaakt.

Bean

Bean

• >250 berichten
  • 505 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2005 - 21:10

Vragen over bommen mogen niet, en dit wel. Want dit lijkt mij ook een beetje erg gevaarlijk.

Bean :shock:
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Eek the Cat

Eek the Cat

• >25 berichten
  • 100 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2005 - 02:11

Vragen over bommen mogen niet, en dit wel. Want dit lijkt mij ook een beetje erg gevaarlijk.

Bean :shock:

Ik kan me voorstellen dat iemand voor de lol explosieven maakt en zichzelf en anderen door zijn overmoed in gevaar brengt, wetende dat het gevaarlijk is wat hij doet. Ik kan mij echter niet voorstellen dat iemand voor de lol met KCN werkt en daar ook nog eens willens en wetens een zuur bij doet. Het lijkt mij dus helemaal niet verkeerd mensen op de gevaren van zulke dingen te wijzen.

Als het maar erg weinig zoutzuur was en een lage concentratie is het niet zo erg denk ik, zolang je niet boven die pot staat te snuiven iig Razz .
Voordeel met HCN is dat het geen blijvende schade veroorzaakt.

Wat is 'erg weinig' en wat is 'een lage concentratie'? Met stoffen als cyanide kun je niet voorzichtig genoeg omgaan. HCN lost inderdaad gedeeltelijk op in water, maar te veel is te veel en als je dood bent lijkt mij dat toch wel een blijvende schade.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures