lsd

Moderator: ArcherBarry

Gebruikersavatar
Berichten: 997

lsd

is lsd schadelijk? fysiek dan

Gebruikersavatar
Berichten: 34

Re: lsd

Voor mensen die psychotisch aangelegd zijn kan LSD ervoor zorgen dat die mensen in een psychose schieten.

Verdere weet ik niet wat voor schade het aan hersenen, lever of nieren doet.

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: lsd

kijk alles is schadelijk als

1) het in een concentratie of hoeeelheid ingenomen wordt die lager of hoger is dat de normale hoeveelheid. dus bv water is schadelijk en zelfs dodelijk als je bv in een dag en vlug na elkaar 10l drinkt, zo heeft elk product zijn interval van hoeveelheid die nodig is en niet schaad

2) hetinterfereerd met de normale werking van het lichaam en moet dus afgevoerd worden. Schade geberut op plaats van werking & in de lever die opgezadeld zit met de destructie van het product. Ook hier is er een maximum waaronder er nog schade is maar deze mee valt. Zo is minder dan 30 pillen (xtc) in 2 jaar niet zo erg. gaat men hier boven dan is er waarneembare schade te zien (op scan) hankt ook va, persoon tot persoon af.

nu het antwoord jup er is schade want LSD knoeit deftig met je zenuwcellen, is deze erg? wel 1 keertje een LSD pilletje zou bij de meeste geen kwaad kunnen, elke dag 1 wel zeg dan maar dag aan je geest want binnen enkele jaren is die zo gefried da je niet meer weet van welke parochie je bent.

waar ligt de grens? geen flauw idee. Als je toch doet zou ik maken dat het niet te veel wordt want als je ziet dat canabis zelfs effect heeft op hersen werking dan kan ik me goed inbeelden dat LSD dit zeker heeft. Ik zou de XTC regel in acht nemen dus zeker niet over de 30 in 2 jaar en zeker oppassen welke, want het is de rotzooi erin die nog schadelijker is.

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Berichten: 68

Re: lsd

Ik als ex lsd gebruiker kan je zeggen dat lsd levensgevaarlijk is,je wilt niet weten wat voor maffe dingen ik gedaan heb met lsd op. Ik bracht mezelf en anderen in levensgevaar met lsd op,ik kan alleen maar adviseren om nooit lsd te gebruiken.

Re: lsd

tot er een keer iets gebeurd terwijl je aan het trippen bent..een auto ongeluk of iets wat erg lijkt in de perspectief van degene die aan het trippen is...kun je je leven lang erin blijven hangen
is lsd schadelijk? fysiek dan

Berichten: 1

Re: lsd

tot er een keer iets gebeurd terwijl je aan het trippen bent..een auto ongeluk of iets wat erg lijkt in de perspectief van degene die aan het trippen is...kun je je leven lang erin blijven hangen
De vraag is of het fysiek schadelijk is. Zoals Dino al zij maakt de dosis uit of het schadelijk is. LSD in een normale dosis (100-900 microgram, waarbij 200 microgram voor de meeste mensen echt voldoende is) is niet schadelijk. Er zijn hierover nogal wat mythes ontstaan door experimenten die in de jaren 50 zijn verricht.

Een dosis van 12.000 microgram acht men dodelijk
Clinical Management of Poisoning and Drug Overdose

by Haddad Winchester

page 459:

"No well-documented human deaths resulting directly from the toxic effects of LSD itself have occurred, though LSD has been implicated in accidental deaths, suicides, and homicides. LD50 (That's lethal dose in 50% of those who injest this much) determinations vary widely with species, begin 46 mg/kg in mice, 16.5 mg/kg in rats, 0.3 mg/kg in rabbits and 0.1 mg/kg in elephants. In monkeys, the LD100 is 5 mg/kg. Death in these animals is the result of respiratory failure, preceded in the rabbit by marked hyperthermia. Human data are manifestly lacking, and predictions of the average lethal dose for humans have ranged from 0.2 mg/kg to more than 1 mg/kg, administered orally.
Geestelijk gezien kan het middel sneller kwaad.

LSD kan personen die psychotisch zijn aangelegd een " duwtje in de rug " geven.

Daarnaast maakt de set en setting erg veel uit hoe iemand een trip ervaart. Set en setting slaat op hoe je zelf bent ingesteld, ook op je ervaring en hoe je een trip ingaat. Setting slaat op de omgeving.

Een dergelijk middel is niet voor ieder weggelegd, en ik wil met klem stellen dat men zich GOED dient voor te bereidden.

Je hersennen worden niet gefried, maar houd wel in de gaten dat je je geest niet verknoeit. Laten we dit onderwerp wetenschappelijk houden

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_dose.shtml

http://www.hofmann.org/

Wetenschappelijk symposium, aankomend weekend

http://www.lsd.info/symposium/home-en

Berichten: 106

Re: lsd

LSD is een lichaamsvreemde stof, maar past op lichaamseigen 5-HT receptoren dankzij gelijkenis in structuurformule met onder andere serotonine. Zowel serotonine als LSD bevatten een indool-ring (rood aangegeven). Deze indoolring is het farmacofoor (dus het stukje molecuul, die de meeste affiniteit vertoont met het actieve centrum van de receptor).

LSD:

Afbeelding

Ter vergelijking serotonine:

Afbeelding

LSD bevat een krachtigere werking dan serotonine, omdat aan het farmacofoor meer hydrofobe groepen zijn gezet, die het molecuul dus beter oplosbaar in vet maken. Omdat celmembranen ook vet zijn, is LSD beter in staat om de celmembraan te passeren dan serotonine. Ik vermoed dat hierdoor de krachtige hallucinogene werking van LSD ontstaat.

Ook het actieve stofje van de bekende "paddo's", die hallucinaties veroorzaakt, is trouwens gebaseerd op de indoolring:

Afbeelding

Omdat hallucinogene stoffen op de 5 HT receptor passen, die betrokken is bij signaaltransductie, raakt deze receptor over-gestimuleerd en ontstaan dus "valse" impulsen, leidende tot hallucinaties.

Met deze kennis kun je beredeneren dat de hallucinaties bij schizofrenie ontstaan door een verstoord gehalte van serotonine. Te veel serotonine leidt tot een overstimulans, waardoor zenuwcellen valse impulsen afgeven. De hersenen vertalen deze "nepsignalen" in een beeld wat dus voor hallucinaties zorgt.
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.

Re: lsd

sorry dat ik zo'n oud topic nog oprakel maar ik heb een paar vraagjes (het is wel interessant :D )

1) weet er iemand of wat ik denk juist is:

LSD bindt onderandere aan 5HT2 receptoren, dat zijn GPCRs waarvan de gekoppelde Gproteinen phosfolipase C activeren waardoor IP3 concentratie stijgt, waardoor Ca++ wordt gereleased. waardoor een actiepotentiaal onstaat (??) en de maagspieren (ont*/op)spannen?

2) waarom is serotonine niet psychoactief? (dan zouden we van chocolade eten gaan trippen :D )

3) kan je met PROZAC het effect van een LSDtrip versterken? want PROZAC is een inhibitor van de Na/serotonine cotransporter dat serotonine uit de synaptische spleet haalt. ik redeneer dat deze transporter niet selectief is voor serotonine/LSD, dus dat hij ook LSD terugpompt...

*ik denk ontspannen omdat Ca in de epithelia rond gladde spieren gaat binden aan calcitonine wat NO synthase activeert, NO stijgt, inhibitor van spiercontractie

goed forum...

Berichten: 1

Re: lsd

Sry van het quoten op een oud bericht, maar ik wil toch even reageren.

Ik geloof niet dat LSD schadelijk is omdat het relatief een geconcentreerde werking heeft. Hofmann is er in ieder geval 103 op geworden.

Als mensen aanleg hebben voor een psychose dan kan dat eerder of later ook getriggerd worden, met onze maatschappij is de kans alleen al heel groot.

Ik heb heel veel LSD genomen en ik heb nooit iemand in levensgevaar gebracht, je bent juist heel voorzichtig omdat je heel veel informatie om je oren krijgt. Ik heb er veel van geleerd.

Er is nog nooit bewezen dat er iemand was blijven hangen in een trip!

Grz de Tripper

Berichten: 8.614

Re: lsd

Sry van het quoten op een oud bericht, maar ik wil toch even reageren.
Geen probleem, dat gebeurt hier de hele tijd.
Ik geloof niet dat LSD schadelijk is omdat het relatief een geconcentreerde werking heeft.
Kan je eens toelichten waarom het ene volgens jou uit het andere volgt?
Hofmann is er in ieder geval 103 op geworden.
Het aanhalen van één voorbeeld is absoluut niet voldoende om de juistheid van je bewering aan te tonen. Ik kan evengoed 20 mensen opnoemen die LSD genomen hebben en voor hun vijftigste stierven. Bovendien is er geen enkel aanwijsbaar verband tussen het worden van 103 en het gebruiken van LSD.
Ik heb heel veel LSD genomen en ik heb nooit iemand in levensgevaar gebracht,
Nogmaals, het aanhalen van één voorbeeld of een persoonlijke ervaring is niet voldoende als argument.
je bent juist heel voorzichtig omdat je heel veel informatie om je oren krijgt.
Ook hier zou ik graag willen weten wat het ene met het andere te maken heeft.
Er is nog nooit bewezen dat er iemand was blijven hangen in een trip!
Het klopt dat er - althans bij mijn weten - nog geen goed gedocumenteerde gevallen van dood als direct gevolg van de toxische effecten van LSD opgetekend, maar:
A report of eight patients with severe LSD intoxication resulted from the substitution of LSD for cocaine, which the patients then snorted in doses greater than 2 "lines" each. The product was analyzed and found to be 80 to 90 percent pure, thus comprising a massive ingestion (milligram amounts). On presentation 10 minutes later, five patients were comatose, three with depressed respirations requiring endotracheal intubation. Sinus tachycardia (ranging from 110 to 200 beats/minute), mydriasis, vomiting, flushing and diaphoresis were uniformly present. Four patients developed fever (highest temperature, 41C or 107F), and transient hypertension was observed in three patients. Coagulopathies was demonstrated in all patients. Recovery was rapid and complete by 12 hours, but included a stage of hyperactivity and severe visual and auditory hallucinations.
Bron: http://www.lycaeum.org/drugs.old/synthetics/lsd/LSD.od.html
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: lsd

Ik geloof niet dat LSD schadelijk is omdat het relatief een geconcentreerde werking heeft.
Wat je gelooft doet er niet veel toe, dit is een wetenschapsforum.
Als mensen aanleg hebben voor een psychose dan kan dat eerder of later ook getriggerd worden, met onze maatschappij is de kans alleen al heel groot.
"Edelachtbare, wat doet het ertoe dat ik die man heb neergeschoten, vroeg of laat zou hij toch gestorven zijn, al was het van ouderdom." Absurd argument? Nochtans hetzelfde.
Ik heb heel veel LSD genomen en ik heb nooit iemand in levensgevaar gebracht, je bent juist heel voorzichtig omdat je heel veel informatie om je oren krijgt. Ik heb er veel van geleerd.
Wat voor jou geldt, geldt niet voor iedereen.
Er is nog nooit bewezen dat er iemand was blijven hangen in een trip!
Hangt er vanaf wat je daarmee bedoelt. Ik zou i.i.g. graag weten waar je dit vandaan haalt.

Nog een paar andere zaken op een rijtje:
  • Dieren in een labo kiezen niet voor zelftoediening van LSD nadat ze het één keer geproefd hebben (dit i.t.t. vele andere drugs).
  • Bij een deel (minder dan 7 op 10, dat wel) van de LSD-gebruikers ontstaat later een persisterend waarnemingsstoornis, "flashbacks", het mechanisme daarachter is nog onbekend.
  • De kortetermijn-somatische effecten omvatten o.a. bloeddrukverhoging en tachycardie, wat bij regelmatig gebruik toch tot schade zou kunnen leiden.
  • LSD is i.i.g. een slecht idee voor vrouwen tijdens de zwangerschap, vanwege uterine werking.

Berichten: 3

Re: lsd

Is er iemand die mij kan vertellen hoeveel microgram lsd vergelijkbaar is met welke hoeveelheid psilocybe paddestoelen?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: lsd

In een artikel uit 1962, Comparison of psilocin with psilocybin, mescaline and LSD-25 door A.B. Wolbach, E.J. Miner and Harris Isbell staat het volgende:

1mcg/kg LSD = 45 mcg/kg psilocine

1 mcg/kg psilocin = 1.48 mcg/kg psilocybine

1mcg/kg LSD is dus 66.6 mcg/kg psilocybine

Nu leert wikipedia ons hoeveel van dat spul in een paddestoel zit. Als ik de bovenste (Conocybe cyanopus) neem dan vind ik percentages van: 0.930–0.450% psilocybine en 0.70-0.00% psilocyine.

Als we 1 gram paddestoel als voorbeeld nemen krijg je 0.0093 gram psilocybine is 0.0001396 gram LSD, ofwel 139.6mcg LSD wat een laag-normale dosering is. Dit verschilt natuurlijk per soort en per paddestoel.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 3

Re: lsd

anusthesist schreef:In een artikel uit 1962, Comparison of psilocin with psilocybin, mescaline and LSD-25 door A.B. Wolbach, E.J. Miner and Harris Isbell staat het volgende:

1mcg/kg LSD = 45 mcg/kg psilocine

1 mcg/kg psilocin = 1.48 mcg/kg psilocybine

1mcg/kg LSD is dus 66.6 mcg/kg psilocybine

Nu leert wikipedia ons hoeveel van dat spul in een paddestoel zit. Als ik de bovenste (Conocybe cyanopus) neem dan vind ik percentages van: 0.930–0.450% psilocybine en 0.70-0.00% psilocyine.

Als we 1 gram paddestoel als voorbeeld nemen krijg je 0.0093 gram psilocybine is 0.0001396 gram LSD, ofwel 139.6mcg LSD wat een laag-normale dosering is. Dit verschilt natuurlijk per soort en per paddestoel.
Beetje laat ;)

Maar ontzettend bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: lsd

Beste banz,

Gelieve geen individuele medische problemen te plaatsen in het geneeskundeforum. Jouw bericht in dit topic is persoonlijk getint wat als gevolg heeft dat we het bericht afschermen voor alle gebruikers van het Wetenschapsforum. Graag nodigen we je uit om jouw vraag nog wat wetenschappelijker te benaderen en jouw persoonlijke ervaringen met drugs weg te laten. Lees de de bijsluiter van het geneeskundeforumnog eens door voordat je hier nogmaals post.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Reageer