Tsunami : oorzaak

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

Tsunami : oorzaak

Hoi,

Ik heb opdracht voor aardrijkskunde gekregen om 15 minuutjes te praten over tsunami's. Eigenlijk de oorzaak van die dingen. Dus ik schat ongeveer 3 pagina's. Ik heb iets gevonden maar tis niet zo duidelijk en wat weinig. Liefst in het nederlands :shock:

Is er eigenlijk veel over te zeggen ?

Dank bij voorbaat!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Tsunami : oorzaak

Probeer of je de NRC (krant) van afgelopen zaterdag kunt bemachtigen (vast wel via de bibiliotheek). Daarin staat in de Wetenschap & Onderwijs bijlage een hele pagina over hoe tsunami's ontstaan.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 3

Re: Tsunami : oorzaak

euh, ik woon in belgië, niet dat hier kranten hebben ofzo, maar misschien is dat anders?

Gebruikersavatar
Berichten: 124

Re: Tsunami : oorzaak

Mikail schreef:Hoi,

Ik heb opdracht voor aardrijkskunde gekregen om 15 minuutjes te praten over tsunami's. Eigenlijk de oorzaak van die dingen.
Dat is gemakkelijk: meestal een zeebeving, soms ook wel een vulkaanuitbarsting, of, zeer zeldzaam, een meteorietinslag.

Berichten: 50

Re: Tsunami : oorzaak

Dat is gemakkelijk: meestal een zeebeving, soms ook wel een vulkaanuitbarsting, of, zeer zeldzaam, een meteorietinslag.


bijvulling

ze zeggen dat ook door het eiland la palma ook een grote vloedgolf over de USA zal gaan. de vloedgolf zal zowat ongeveer 500 meter hoog zijn en zal 30 km landinwaarts gaan. dit komt omdat er een deel van dat eiland in de zee zal vallen. Er zit een grote spleet in het eiland

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Tsunami : oorzaak

itchy schreef:bijvulling

ze zeggen dat ook door het eiland la palma ook een grote vloedgolf over de USA zal gaan. de vloedgolf zal zowat ongeveer 500 meter hoog zijn en zal 30 km landinwaarts gaan. dit komt omdat er een deel van dat eiland in de zee zal vallen. Er zit een grote spleet in het eiland


Zie hiervoor dit onderwerp: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...?showtopic=5181
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: Tsunami : oorzaak

Dus ik schat ongeveer 3 pagina's.
Spreekbeurten, presentaties etc. moet je nooit helemaal uitschrijven! Je moet een spreekschema maken met punten en geen hele zin maar trefwoorden. De informatie zelf moet je dan wel kennen. Dat is veel overzichtelijker en daar heb je veel meer aan tijdens het praten. Ik doe het zo al sinds groep 8.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Berichten: 3

Re: Tsunami : oorzaak

ja, maar ik moet wel ongeveer aan die 3 pagina's komen voordat ik zulk schema kan opstellen :shock:

Re: Tsunami : oorzaak

Tja....google het ff in zou ik zeggen.....zou bijna een vereiste moeten worden voordat men bij huiswerk een vraag mag posten :shock: .... maar goed wellicht helpt deze site:

http://www.natuurinformatie.nl/nnm.dossier...nl/i003350.html

Reageer