Springen naar inhoud

[Mechanica] in het engels

• Log in om te kunnen reageren

janineusa

janineusa

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 februari 2007 - 17:03

kan iemand mij helpen met deze engelse opgave?

What is the decrease in elevation of a 4-kg body whose kinetic energy increases from 20J to 100J as a result of moving downward along an inclined plane?

Hartelijk bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44825 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 februari 2007 - 17:08

What is the decrease in elevation of a 4-kg body whose kinetic energy increases from 20J to 100J as a result of moving downward along an inclined plane?

Wat is de afname in hoogte van een object met een massa van 4 kg waarvan de bewegingsenergie toeneemt van 20 J naar 100 J als gevolg van een neerwaartse beweging langs een hellend vlak?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Stephaan

Stephaan

• >250 berichten
  • 866 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 februari 2007 - 17:22

Als ik met de Engelse opgave geen raad wist zou de vriendelijke vertaling door JvdV een Tantalus kwelling zijn. Maar toch bedankt voor de vertaling hoor :?:

janineusa wat was je probleem eigenlijk? de taal of de onderliggende fysika?[rr]

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44825 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 februari 2007 - 17:44

Als ik met de Engelse opgave geen raad wist zou de vriendelijke vertaling door JvdV een Tantalus kwelling zijn.

De kwelling vat ik :?: . Tantalus niet [rr] . (toch meen ik mijn klassieken een beetje te kennen).
Leg eens uit, Stephaan? (zodra Janineusa's probleem is opgelost dan)

Maar als je hem in middelbare-school-nederlands vertaald wil zien, wrijving buiten beschouwing gelaten (dan kan die mallotige helling er ook gelijk uit):

Een blok met een massa valt naar beneden. Ik meet op een bepaald moment zijn bewegingsenergie als 20 J. Even later is die bewegingsenergie 100 J geworden. Hoe ver is het blok gevallen tussen de eerste meting en de tweede meting?
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

Stephaan

Stephaan

• >250 berichten
  • 866 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 februari 2007 - 18:21

Google zet dit over Tantalus

Tantalus kwelling : kwelling waarbij men het begeerte in de onmiddellijke nabijheid ziet, en het toch niet kan verkrijgen.
Tantalus was de zoon van Zeus. Hij werd in de onderwereld gestraft met eeuwig honger en dorst te lijden.

Desgewenst zegt Google natuurlijk nog veel meer. Maar ik zal er nu al bijvoegen dat het water steeds tot aan de lippen van de sukkel steeg, zonder dat hij er kon van drinken en dat de gebraden kippetjes voor zijn neus voorbij vlogen. Het waarom weet ik niet meer!

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44825 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 februari 2007 - 18:28

Ja, zoals ik zei ken ik mijn klassieken een beetje. Maar waarom is mijn vertaling een tantaluskwelling voor Janineusa? Bedoel je dat ze met die eerste vertaling nog net zo ver is als dat ze zonder was?

Stephaan

Stephaan

• >250 berichten
  • 866 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 februari 2007 - 19:14

JvdV Inderdaad mijn eerste opmerking kwam er omdat ik dacht dat Janineusa misschien wel de Engelse tekst begreep maar met de natuurkunde geen raad wist.
In dat geval was een vertaling wel een Tantalus kwelling vind ik [rr]

Gosse

Gosse

• >25 berichten
  • 88 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 februari 2007 - 14:21

Bij een vallend voorwerp wordt zwaarte energie (Ez=m*g*h) omgezet in Kinetische energie (0.5m*v^2) en wrijvingsenergie. Als we voor deze opgave de wrijving verwaarlozen dan geld Ez=-Ekin.

Volgen mij ben ik nu al veel te veel aan het vertellen...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures