Springen naar inhoud

Nieuw en vraagje...

• Log in om te kunnen reageren

brutus de machtige

brutus de machtige

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 februari 2007 - 17:22

Hallo, ik ben nieuw en ik zit in het 3de middelbaar (in BelgiŽ) en ik gebruik Van Basis Tot limiet...

Nu heb ik wel een vraag want vorig jaar was ik de beste van heel mijn jaar in wiskunde met het boek Wis2000 maar sinds ik van basis tot limiet gebruik, daalt mijn percentage met 15-20%, eerst haalde ik 95% maar nu heb ik het echt moeilijk...
Kunnen jullie mij misschien helpen met studietips, of is dit normaal (met al die theorie te leren :) :) [rr] )
We zitten nu in het hoofdstukje van Analytische wiskunde en op mijn kleine toetsjes heb ik maar 6/10 :?:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

mo≤

mo≤

• >250 berichten
  • 436 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 februari 2007 - 17:49

Diegene die op school altijd de beste punten haalt op wiskunde, is helemaal niet altijd de beste in wiskunde.

Misschien onderschat je de leerstof omdat je in het 2de goede punten had ...

brutus de machtige

brutus de machtige

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 februari 2007 - 17:54

Maar met de VWO was ik de beste van de klas, ik denk gewoon dat het een probleem is van de leerkracht, die legt het soms niet zo goed en duidelijk uit...

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 februari 2007 - 17:56

De leerkrachten, goed of slecht, is wel hetzelfde voor alle leerlingen natuurlijk.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

mo≤

mo≤

• >250 berichten
  • 436 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 februari 2007 - 17:56

Ahzo, als je nu eens zegt wat je fout doet op die toetsen, en je bedoelt waarschijnlijk de JWO. [rr]

evilbu

evilbu

• >250 berichten
  • 792 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 februari 2007 - 19:04

Ik heb dat ook gehad, dat in de eerste graad ik vaak 6/10 op toetsen had. Ik had een grondige hekel aan wiskunde toen. Nadien zijn mijn punten weer gestegen, en uiteindelijk ben ik wiskunde gaan studeren. Ik bedoel dus maar : dit kan weer veranderen.
Misschien moet je eens te rade gaan bij je medeleerlingen en kijken hoe zij het nu doen?

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 februari 2007 - 09:35

De leerkrachten, goed of slecht, is wel hetzelfde voor alle leerlingen natuurlijk.

Maar niet iedereen vindt zijn of haar lesmethode even leuk.

Tot en met het 3e middelbaar was ik altijd bij een van de hoogsten van de klas, in het 4e had ik zo'n slechte leraar en uiteindelijk heeft men mij afgeraden om in het 5e 6u wiskunde te nemen. Dat heb ik toch maar gedaan en ik ben zonder enige problemen door 6u gewandeld, tot mijn grote spijt heb ik geen 8u gedaan... maar dan had ik die leraar van in het 4e gehad en niet zo makkelijk door gekomen...

rxr

rxr

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 februari 2007 - 08:05

Ik had altijd vrij weining van de leeraren nodig. We hadden dan ook een heel duidelijk les boek. Wat ik dan nog niet snapte zocht ik meestal wel op op internet.

In het 3e werd bij alle wiskunde afgeraden behalve A1 ik met mijn koppige kop heb toch B2 gekozen de moeilijkste. Nu zit ik inmiddels in Havo 5 en sta een 8.7 gemiddelt. Dus als je doorzettings vermogen hebt kom je er wel.

Trouwens had je geen leraar van de vorige jaren waar je goed mee kont worden. Mischien kan die jouw het een en ander nog uitleggen.

A.Square

A.Square

• >250 berichten
  • 251 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 februari 2007 - 01:00

Motiveer jezelf door eens te gaan googlen naar leuke onderwerpen.
Laat je niet ontmoedigen door wat tegenvallers, maar net zogoed niet overmoedigen door triomfen.
Blijf met beide benen op de grond en let erop dat je de stof begrijpt voordat je doorgaat, wiskunde is erg verraderlijk als je je verliest in opeenstapelende 'leerdrempels'.

Als je wiskunde echt leuk vindt, is ieder probleem overkomelijk. Mijn docent Analyse zegt: "Als het goed gaat, zet dan door. Als het niet goed gaat, zet dan door."

raintjah

raintjah

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 februari 2007 - 13:52

Hallo, ik ben nieuw en ik zit in het 3de middelbaar (in BelgiŽ) en ik gebruik Van Basis Tot limiet...

Nu heb ik wel een vraag want vorig jaar was ik de beste van heel mijn jaar in wiskunde met het boek Wis2000 maar sinds ik van basis tot limiet gebruik, daalt mijn percentage met 15-20%, eerst haalde ik 95% maar nu heb ik het echt moeilijk...
Kunnen jullie mij misschien helpen met studietips, of is dit normaal (met al die theorie te leren :)  :)  :)  )
We zitten nu in het hoofdstukje van Analytische wiskunde en op mijn kleine toetsjes heb ik maar 6/10  :)

Misschien ligt analyse je niet?
Als ik het goed voorheb zie je in de eerste twee jaren van het middelbaar vooral meetkunde.
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

bibliotheek357

bibliotheek357

• >250 berichten
  • 310 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 februari 2007 - 01:38

Maar niet iedereen vindt zijn of haar lesmethode even leuk.

Tot en met het 3e middelbaar was ik altijd bij een van de hoogsten van de klas, in het 4e had ik zo'n slechte leraar en uiteindelijk heeft men mij afgeraden om in het 5e 6u wiskunde te nemen. Dat heb ik toch maar gedaan en ik ben zonder enige problemen door 6u gewandeld, tot mijn grote spijt heb ik geen 8u gedaan... maar dan had ik die leraar van in het 4e gehad en niet zo makkelijk door gekomen...

exact hetzelfde bij mij. Het verschil valt sterk op. In het vierde jaar had ik een rotslechte leerkracht, de andere jaren goede.
Punten:
3e middelbaar 70%-80%
4e: 60%
5e: 72%
6e: ben ik nu in, maar mijn kerstrapport was 69% (ik had een slecht examen gemaakt, maar mijn testen doorgaans het jaar was goed)

Ik had in het 1e en 2e jaar nauwelijks gestudeerd voor wiskunde en ik haalde ook altijd maximum van de punten. Het is nu gewoon meer leerstof en de moeilijkheidsgraad stijgt ook. Het is normaal dat uw punten iets lager zitten. Ik was eerst ook verrast, maar je krijgt al snel door dat het veel meer studeren is.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures