Functies van fehling A en B bij de productie van ethanol.

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 10

Functies van fehling A en B bij de productie van ethanol.

Wat zijn de functies van Fehling A en B bij de productie van (bio)ethanol uit maïzena? Wie kan mij helpen aan informatie en/of uitleg geven?? Alvast bedankt!

Groetjes..!

Gebruikersavatar
Berichten: 20

Re: Functies van fehling A en B bij de productie van ethanol.

Voor zover ik weet GEEN.

Met Fehlings kan je de aanwezigheid van bepaalde koolhydraten of suikers aantonen.

Zoals je weet wordt tijdens de vergisting van een suiker het suiker omgezet in alcohol en koolstofdioxide.
Fact & Fiction. Illusion & Reality

Iedere speurtocht werpt nieuwe vragen op.

Hou Internet Veilig (HIV)

Berichten: 288

Re: Functies van fehling A en B bij de productie van ethanol.

hier vind je wat informatie over fehlingreagens

http://www.uni-regensburg.de/Fakultaeten/n...D-Fehling-d.htm

het wordt gebruikt om de aanwezigheid van reducerende suikers aan te tonen. maar wat de functie is bij de bereiding van ethanol weet ik niet

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Functies van fehling A en B bij de productie van ethanol.

Misschien dat je met de kleurreactie fotometrisch kan bepalen hoeveel maizena (zetmeel) je nog in je (eind)product hebt. Of anders: of je reactie volledig is en je dus geen maizena meer over hebt.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Re: Functies van fehling A en B bij de productie van ethanol.

bestaat er dan ook een (officieel) kleurschema voor de hoeveelheid glucose waarmee fehling reageerd?

en met welke suikers reageerd fehling allemaal? Reageerd het alleen met glucose of ook met andere suikers? :D ik weet het niet

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Functies van fehling A en B bij de productie van ethanol.

Zoals eerder al gezegd zullen alle reducerende suikers met fehlings reageren. Verder is er ook geen officieel kleurenschema. Het beste is om bij je experimenten een callibratie reeks te maken met bekende concentraties.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer