TU-student bedenkt zuinigere auto

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 477

TU-student bedenkt zuinigere auto

EINDHOVEN - Met slechts één kabeltje en aanpassing van de software laat John Kessels uit Venray een auto 2,6 procent zuiniger lopen. De student sleutelde vier jaar lang aan zijn vinding in samenwerking met autofabrikant Ford.

Lees meer...

Bron: NU.nl Wetenschap

NU.nl Rich Site Summary

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: TU-student bedenkt zuinigere auto

Best snugger van die jongen, alleen al door zunig te zijn met de electriciteit in de auto kan je toch best wat besparen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: TU-student bedenkt zuinigere auto

Wat ik nooit heb begrepen is waarom er rond elke draaiende as in een auto geen dynamo systeem zit. Daar moet je toch behoorlijk wat elektrische energie uit kunnen halen?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: TU-student bedenkt zuinigere auto

Energie kan je niet uit niets halen. Elke aangebrachte dynamo gebruikt energie.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: TU-student bedenkt zuinigere auto

Doet ie goed!
Energie kan je niet uit niets halen. Elke aangebrachte dynamo gebruikt energie.
En als die energie meer is dan wat je ermee verdient, is het nutteloos om dat te doen...
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 98

Re: TU-student bedenkt zuinigere auto

En als die energie meer is dan wat je ermee verdient, is het nutteloos om dat te doen...


Dat is altijd het geval!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: TU-student bedenkt zuinigere auto

Mark-123 schreef:
PdeJongh schreef:
En als die energie meer is dan wat je ermee verdient, is het nutteloos om dat te doen...


Dat is altijd het geval!
Dat is juist zo jammer. Als het nou meer energie op zou brengen dan dat het kost, dan zou het wel een mooie extra energiebron zijn
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: TU-student bedenkt zuinigere auto

Energie kan je niet uit niets halen. Elke aangebrachte dynamo gebruikt energie.


Ja ok, maar niet alle energie die de motor produceert word omgezet in koppel op de wielen. Ik kan me dus best voorstellen dat daar nog wat 'ongebruikte' energie te rapen valt.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: TU-student bedenkt zuinigere auto

maar zoals al uit jou worden kan worden opgenomen, zal er dus meer energie zijn bij de motor, dan bij de wielen. Daarom zou je nogsteeds de dynamo bij de wielen willen stoppen.

Berichten: 481

Re: TU-student bedenkt zuinigere auto

Nu.nl-feed schreef:EINDHOVEN - Met slechts één kabeltje en aanpassing van de software laat John Kessels uit Venray een auto 2,6 procent zuiniger lopen. De student sleutelde vier jaar lang aan zijn vinding in samenwerking met autofabrikant Ford.

NU.nl Rich Site Summary
Sorry maar, dit vind ik nou niet echt spectaculair ofzo.. :)

Wervingsactie voor de TU/e zou ik zeggen.. [rr] [/b]

Berichten: 4.546

Re: TU-student bedenkt zuinigere auto

2.6% Is altijd meegenomen, vooral als je bedenkt dat het maar door 1 draadje komt. Dan wordt het al spectaculairder [rr]
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: TU-student bedenkt zuinigere auto

helaas voor zijn vier jaar lange werk:
Joop Pauwelussen, lector mobiliteitstechnologie aan de hogeschool Arnhem, verwacht dat Kessels' onderzoek niet direct wordt benut. "Autoproducenten willen elk risico uitsluiten. Ze zullen eerst uitvoerig testen voordat ze een nieuwtje op de markt brengen."
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 481

Re: TU-student bedenkt zuinigere auto

4 jaar lang werken voor 2,6% besparing vind ik zeker niet spectaculair of dergelijks hoor [rr]
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.

Berichten: 4.546

Re: TU-student bedenkt zuinigere auto

Nee 4 jaar is inderdaad best lan, maja het is maar 1 draadje. Dat je daar 4 jaar over doet...
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: TU-student bedenkt zuinigere auto

Nee 4 jaar is inderdaad best lan, maja het is maar 1 draadje. Dat je daar 4 jaar over doet...
Je moet dat draadje wel eerst vinden hè. :wink:
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Reageer