Wat betekent het horizonprobleem?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 325

Wat betekent het horizonprobleem?

Ik ben een boek aan het lezen over de big bang. Alles koek en ei en ik snapte alles en ik kon lekker verder lezen. Totdat ik bij het horizonprobleem kwam. Ik snapte er niks van. En nu kan ik niet meer verder lezen [rr] :) :) . Het is niet eerlijk! Kan iemand me uit de brand helpen en me vertellen wat het horizon probleem precies inhoud en waardoor het wordt veroorzaakt? Dank u.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Wat betekent het horizonprobleem?

Typ bij google 'horizonprobleem' in en dan kom je hier uit:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Horizonprobleem

:wink:
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 325

Re: Wat betekent het horizonprobleem?

ok dankje. Mischien betekent dit dat de kosmische achtergrond straling absoluut is?

Of is er van andere kosmische achtergrond straling vastgesteld dat de temparatuur bij andere gebieden hoger ligt dan 2.73 K? Maar nu is er eigenlijk nog een vraag bijgekomen. Namelijk: wat heeft inflatie met kosmische achtergrond straling te maken? Want door de inflatie blijft de omega mischien altijd op precies 1. En balanseren we niet op leven en dood elke seconde. Omdat zover ik weet deze inflatie de afbuiging van de tijd-ruimte tegen houd. Dus dat lost het vlakheids probleem op. Maar wat heeft een negatieve zwaartekracht nu met kosmische achtergrond straling te maken?

Reageer