Springen naar inhoud

[Informatica] - Snake programmeren


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Pelle Almqvist

    Pelle Almqvist


  • 0 - 25 berichten
  • 24 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 februari 2007 - 18:16

Het is niet echt een huiswerkvraag, maar t heeft wel iets met school te maken (denk ik)
Ik heb mij onlangs verdiept in t programmeren op de TI-84 plus, en ik probeerde eens Snake te programmeren - Maar ik loop nogal vast op het 'einde' van de slang - hoe zorg ik dat de slang ophoudt na een bepaald aantal stappen?
Waarom?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

A.Square

    A.Square


  • >250 berichten
  • 251 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 februari 2007 - 18:57

Misschien is het handig te posten wat je al hebt, dan kunnen we kijken wat je precies bedoelt en waar het misgaat.

#3

Brinx

    Brinx


  • >1k berichten
  • 1433 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 10 februari 2007 - 23:44

Je kunt een serie variabelen definieren, waarvan elk een enkel 'blokje' van de slang beschrijft. Bij iedere beweging van de slang geef je de coordinaten van elk blokje door aan het volgende blokje, en je doet dit van achter naar voor. Stel dat je slang 3 blokjes lang is, voor het gemak. Dan voer je de volgende code uit bij iedere 'stap' van de slang, schematisch gezien:

x[3] = x[2]
x[2] = x[1]
x[1] = nieuwe positie

waarbij 'x' telkens een set coordinaten is (dat kunnen dus eigenlijk meerdere variabelen zijn!) en het getal tussen de rechte haken telkens de positie in de slang van dat blokje is. 3 is de staart, 1 is de kop. Telkens als de slang wat langer wordt heb je dus een langere rij variabelen nodig!

#4

ntstudent

    ntstudent


  • >250 berichten
  • 577 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 februari 2007 - 09:48

Hey ik programmeer ook op de TI-84+ maar ik denk dat je bedoelt basic TI-84+ hea? Want bij ASM is het namelijk heel anders maar ach.

Ik zou gebruik maken van matrix om het erin te krijgen. of doe je dat al?
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

#5

ntstudent

    ntstudent


  • >250 berichten
  • 577 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 februari 2007 - 10:05

Je slaat de coordinaten op van wanneer de gebruiker "keert" dan kun je als het goed is bepalen wanneer de achterste mee moet keren zeg maar, daarna heb je dan ook altijd de coordinaten van het achterste stukje zodat je die kan wissen.
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures