Springen naar inhoud

[Elektriciteit] Gelijkstroom spoel

• Log in om te kunnen reageren

solarplanet

solarplanet

• >250 berichten
  • 380 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 februari 2007 - 00:23

Ik zag een filmpje waarop een geluidsbox gezet onder een koper rad/wiel het magnetischveld vd geluidsbox het koperrad/wiel lied draaien.

Vraag;
Stel dat je een elektromagneet onder het koper rad/wiel zet die op gelijkstroom gevoed wordt,gaat dan ook het koper rad/wiel draaien?
Stop de overbevolking

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 februari 2007 - 00:29

Ik zag een filmpje waarop een geluidsbox gezet onder een koper rad/wiel het steeds veranderende magnetisch veld vd geluidsbox het koperrad/wiel liet draaien.

Stel dat je een elektromagneet onder het koper rad/wiel zet die op gelijkstroom gevoed wordt, gaat dan ook het koper rad/wiel draaien?

nee dus, want dat veld verandert niet.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

chablis

chablis

• >250 berichten
  • 420 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 februari 2007 - 08:23

Was dat rad/wie; echt van koper?

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6609 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 09 februari 2007 - 08:54

Ik zag een filmpje waarop een geluidsbox gezet onder een koper rad/wiel het magnetischveld vd geluidsbox het koperrad/wiel lied draaien.

In een film kun je alles laten zien wat je iemand wil laten geloven. :)

solarplanet

solarplanet

• >250 berichten
  • 380 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 februari 2007 - 19:12

Nee dat filmpje was echt op you tube door een knutselaar,de draaikracht verbaasde me,het rad was ECHT van koper/messing een ton met een as er doorheen de koper wand vd ton was +- 1-2mm dik,daaronder een losse whooper (box) geplaatst die stond te deinen/whoopen onder het rad/ton,die als rotor dienst deed.

Normaal heb je een wisselspanning nodig om een gelijke pool in het koper te induceren,maar stel dat je een gelijkstroom door een elektromagneet (e.m.) stuurt en de koperton rondraait dan wordt de ton roch ook afgestoten?Maar blijft de ton dan uitzichzelf draaien met gelijkstroom?
Stop de overbevolking

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6609 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 09 februari 2007 - 23:46

Nee dat filmpje was echt op you tube

'Tuurlijk, een film is altijd echt. Maar wat ze laten zien, dat hoeft niet echt te zijn. En jij kan aan die film niet zien wat er echt is en wat nep.
Leggen ze in die film ook uit hoe het werkt?
Je zou het na kunnen doen, en dan kijken of het echt werkt. Maar ik zou me de moeite besparen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures