Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 43

Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

Ik haalde de voer uit de topic of vruchtbaarheid erfelijk is waar dit zo een beetje ter sprake kwam. Ik vraag niet of er een dominant of recessief gen bestaat die homoseksualiteit bepaalt, want daar geloof ik totaal niet in, maar wel of er een bepaalde genetische aanleg voor is. Genetische variatie zoals deze taalvaardigheid, kleurenzien, ... bepaalt! Let me know what you think about this!
I love the light for it shows me the way, yet I will endure darkness because it shows me the stars

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

er is een studie gedaan naar de genetische aanleg van homo's. ze hebben eenei-ige tweelingen bestudeerd. deze waren dan beiden homo en een andere keer was er maar 1 van de 2 homo.

verschil in millieu ging niet op, ze testten zowel mensen die bij elkaar tweelingen die gescheiden opgroeiden als tweelingen waarbij dit niet het geval was.

zelf heb ik een theorietje opgesteld dat sommige mensen eerder homo kunnen worden dan andere mensen door hun genetische opbouw. een kleine gebeurtenis in hun leven kan dit latente vermogen aanwakkeren.

lijkt me de enige logische verklaring naar aanleiding van bovengenoemde studie. als een eenei-ige tweeling die samen opgroeiden waarvan er een homo is en de andere hetero dan kan het genetisch zijn. nu bleek statischtisch volgens mij dat ze af konden leiden dat het genetisch bepaald was (gedeeltelijk) en de rest zou dan dus door het millieu worden bepaald.

hang me hier niet aan op ik weet de resultaten van die studie ook niet zeker, heb het toevallig ook maar een keer meegekregen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 31

Re: Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

Ik geloof dat ieder mens aanleg heeft om homo seksueel wil te worden... Het wordt alleen door de meeste mensen op een of andere manier niet geaccepteerd (ik denk omdat homoseksuelen zich niet kunnen voortplanten, en dat vinden veel mensen een vereiste van leven, ik moet voor een nageslacht zorgen is de gedachten over het algemeen)

Om meer in te gaan op de vraag, ik denk dat bepaalde hormonen zeker invloed kunnen hebben bij de vraag of iemand homo of heteroseksueel wordt(ieder mens heeft zowel mannelijk als vrouwelijk hormonen)

Verder denk ik dat het ook met ervaringen en dergelijken te maken heeft. Ik geloof dat er aardig wat lesbische relaties in dronkenschap zijn ontstaan, men gaat als hij of zij dronken is dingen doen die hij of zij normaal nooit doet en vooral vrouwen experiteren dan met elkaar. Dat is dan ook meteen de reden er meer lesbies zijn dan homo's! Wat ik overigens goed begrijp, ik kan me goed voorstellen om als vrouw lesbie te worden!

Berichten: 43

Re: Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

Wat een mooi compliment voor de vrouwen spacing ben :shock:
I love the light for it shows me the way, yet I will endure darkness because it shows me the stars

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

Als "ervaringsdeskundige" kan ik in elk geval zeggen dat het geen pure vrije keus is: je kan gevoelens wel ontkennen of negeren, maar ze zijn er spontaan.

Toch denk ik niet dat het helemaal genetisch is: ontwikkeling speelt wel degelijk een rol en ik ken ook genoeg mensen die bisexueel zijn of een keer van geaardheid zijn gewisseld.

Het moet dus wel een combinatie zijn: wat genen, ontwikkeling en "keuze" (voor zover je je daar bewust van bent).

Berichten: 43

Re: Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

Ja ik ben volledig akkoord met jouw stelling JanMeut!
I love the light for it shows me the way, yet I will endure darkness because it shows me the stars

Berichten: 31

Re: Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

Wat een mooi compliment voor de vrouwen spacing ben   :shock:
Haha, tja die verdienen ze ook wel! :?:

Zou iemand mij overgins kunnen vertellen wat ik fout doe met quoten?

Edit moderator (Bart): Ik heb je quotes gerepareerd. Je moet de optie BBCode inschakelen ('Schakel BBCode uit in dit bericht' moet dus uitstaan)

Berichten: 4

Re: Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

Heeft dat niet met X- en Y chromosomen te maken?

Ik weet het niet exact maar ik denk dat ieder mens in eerste instantie biseksueel is waarbij de een meer naar homoseksualiteit neigt en de ander naar heteroseksualiteit. Ook denk ik dat het met vele verschillende factoren te maken heeft zoals biologisch, psychologisch, maatschappelijk en cultuur.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

x en y chromosomen lijken me er niets me te maken te hebben. deze geven alleen je geslacht aan. sexuele geaardheid is iets compleet anders.
"Meep meep meep." Beaker

Re: Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

Oeps, zat ik dan even fout met met de x- en y chromosomen. Het is ook al lang geleden dat ik dat artikel gelezen had. :shock:

Berichten: 50

Re: Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

ik denk dat de mensen dat uit zichzelf kiezen

hetero for life :shock:

Berichten: 206

Re: Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

Homoseksualiteit is genetisch bepaald. Waarschijnlijk hebben de meeste mannen er wel aanleg voor, hoewel ze er geen weet van hebben.

Dergelijke eigenschappen ontstaan niet zomaar: het was een manier van leven van onze mannelijke voorouders gedurende extreem lange tijd.

Maar vragen jullie je wel eens af waarom ze dat deden?
Wat niet kan bestaat niet.

Berichten: 704

Re: Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

of een man homoseksueel is is meer een combinatie van genetische eigenschappen en milieufactoren

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

en die millieu factoren hoeven maar hele kleine dingen te zijn. toch wel vreemd dat zoiets elementairs als je geaardheid door zulke kleine dingen mede bepaald kan worden.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 4

Re: Bestaat er een genetische aanleg voor homoseksualiteit?

Ja Michael Tuk, dat heb ik mij wel eens afgevraagd. Daar kwam ik op het volgende. Mensen hebben niet alleen gemeenschap met als doel de voortplanting maar ook voor het fijne. Bij homosexualiteit is er geen risico op kinderen. Toen ook allerlij zeden mee gingen spelen konden mannen en vrouwen gemeenschap hebben en toch als maagd het huwlijk ingaan, denk maar aan het Griekse nummertje. Bij de Romeinen was het zelf een statussymbool om mooie jonge jongetjes als bediende te hebben. Maar in de eerste instantie had het te maken met wel gemeenschap hebben zonder kinderen te produceren. Althans, dat is wat ik vermoed.

Als de mannen, heel lang geleden, gingen jagen waren zij voor een lange tijd samen. Hier versterkte de "broeder" liefde en na een lange tijd alleen met je eigen sexe te verkeren kan daar meer ontwikkelen dan vriendschap. Dit geld ook voor de vrouwen. Zij zaten thuis en enkel met hun eigen sexe.

Dit verschijnsel was vroeger ook veel te zien in Harems en in gevangenissen zie je het nog altijd. En wat ik dan ook heel bijzonder vind is dat sommige van deze verschuivingen van geaardheid tijdelijk zijn en sommige permanent.

Reageer