Springen naar inhoud

Ik snap de posting-logica niet

• Log in om te kunnen reageren

Barnabas

Barnabas

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 januari 2005 - 09:31

Sorry, nieuweling hier, eerst goed rondgekeken en wil me vervolgens wel hier en daar in een discussie mengen.
Dus zoek ik in een lopend draadje naar de button 'nieuwe reactie', er staat immers onderaan: " Je mag een reactie plaatsen".

Ik vind alleen een button 'nieuw antwoord' maar dat zoek ik niet, ik wil niet antwoorden want er is nergens een vraag gesteld, ik wil reageren op een stelling. (Lijkt muggeziften, maar bij wetenschappers mag je toch een exacte instelling en consistent woordgebruik verwachten...)

Dus klik ik op de gok maar op 'nieuw antwoord'.
Krijg ik vervolgens een venster waar ik een onderwerp moet intypen... nu weet ik zeker dat ik fout zit, want ik wil reageren op een reeds lopend onderwerp, ik wil helemaal geen nieuw onderwerp inbrengen.

Zie ik vervolgens dat boven iedere reactie een oningevuld kopje 'onderwerp' staat. Dus blijkbaar reageert/antwoordt iedereen op deze manier en zit ik wèl in het goede venster maar word ik geacht dat onderwerp leeg te laten.
Kennelijk moet het reactievenster er precies zo uitzien als bij 'nieuw onderwerp'.

Wat is de logica hierachter?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 januari 2005 - 09:51

De vensters Nieuw onderwerp en Nieuw antwoord zijn niet helemaal gelijk. Bij nieuw onderwerp kun je ook nog een poll starten.

Wat de logica hierachter is weet ik niet. Ik denk dat je dat aan de ontwerpers van het phpBB forum moet vragen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

NASE

NASE

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 januari 2005 - 10:27

eenvoud. Ze moeten maar eenmaal een ontwerp maken, en met 1 if test kijken ze of ze de poll optie er bij moeten zetten of niet. Ergens wordt er dan ook nog een parameter mee gegeven of het om een edit gaat of een nieuwebericht ofzo.

Anders moeten ze iedere keer weer een nieuw venster ontwerpen, wat natuurlijk extra tijd kost, maar nu je het weet is er toch geen probleem meer.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 januari 2005 - 10:34

Je hebt 3 manieren om iets te plaatsen: nieuw onderwerp, als je in het overzicht van onderwerpen zit is dat de enige knop die je hebt, daarmee plaats je een nieuw onderwerp. Hier start een nieuwe discussie mee, zeg maar.

Als je in een onderwerp zit, kun je ook op nieuw antwoord klikken, daarmee plaats je een reactie in het onderwerp waar je dan in zit. Dat heb ik voor dit bericht ook gedaan. Het verwarrende is dat je daar ook een onderwerp kunt invullen, maar dat is meer een omschrijving die alleen op jouw reactie slaat. Meestal kun je dit leeg laten, en bovendien verschijnt het (anders dan het onderwerp van nieuwe onderwerpen) alleen vrij onopvallend boven je bericht in een klein font, dus het wordt toch zelden gelezen.

Tenslotte kun je ook bij losse berichten op quote drukken, dan kun je reageren op eerdere berichten in dat onderwerp. Wat je daarmee plaatst wordt (net als bij "nieuw antwoord") onderaan het betreffende onderwerp toegevoegd. Bij het quoten is het vaak wenselijk om niet een heel verhaal van iemand te laten staan als je maar op één zinnetje reageert; knip de rest dan even weg. In feite is dit hetzelfde als "nieuw antwoord" alleen staat er dan al wat ingevuld. Ook hier heb je een "onderwerp", standaard staat daar "RE: (vorig onderwerp)" ingevuld om aan te duiden dat het een reactie is op iets voorgaands.

Druk in alle gevallen eerst op voorbeeld om te zien of de opmaak klopt, je maakt vrij makkelijk fouten met al die [b] en [i] en [quote] tags enzo.

Verder heb ik om de één andere reden alleen op dit forum (niet op andere phpbb fora) last van dat Opera om de minuut m'n venster ververst, dus als ik een bericht zit te tiepen, en alt-tab even weg en weer terug, is soms ineens alles weg. Daarom schrijf ik een bericht altijd in notepad, en copy-paste ik het hierheen.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

NASE

NASE

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 januari 2005 - 10:50

Verder heb ik om de één andere reden alleen op dit forum (niet op andere phpbb fora) last van dat Opera om de minuut m'n venster ververst, dus als ik een bericht zit te tiepen

Lang leve IE.

trouwens heb je bij edit ook een gelijkaardig scherm. Dit doe je door op edit te drukken.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 januari 2005 - 11:14

Lang leve IE.

Ik zal je maar niet vermoeien met de 101 redenen waarom ik van IE naar Opera ben gestapt :shock:

Ik heb dat vreemde gerefresh trouwens alléén bij wetenschapsforum.nl, niet op andere php fora.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures