Elementaire deeltjes.

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2.589

Elementaire deeltjes.

Waar vindt ik een algemene schets van alle mogelijke deeltjes die tot nu toe bekend zijn? Inclusief alle virtuele deeltjes. Het schijnt dat ook licht door word gegeven door deeltjes dan wel zonder massa. Wie weet hier meer over? In het vacuüm zijn er dan ook deeltjes? Daar er licht door kan?

Groeten Dank bij voorbaat.

Berichten: 130

Re: Elementaire deeltjes.

Bedoel je dit?

Berichten: 2.589

Re: Elementaire deeltjes.

Precies dat bedoel ik. Daar had ik graag meer info over gevonden.

Groeten.

Berichten: 48

Re: Elementaire deeltjes.

Daar had ik graag meer info over gevonden.
google.nl

Berichten: 200

Re: Elementaire deeltjes.


Berichten: 2.589

Re: Elementaire deeltjes.

Bedankt voor de links.

Het geen wat nu eigenlijk het probleem is, is het volgende: vroeger dacht men dat er ether moest bestaan om golven over te transporteren (licht golven) maar dit werd tegengesproken door het feit dat men geen veranderlijke lichtsnelheid kon waarnemen.

Wel een aantal dagen geleden vertelde mij iemand dat er een deeltje was dat verantwoordelijk was voor licht transport maar dat dit bijkomend een deeltje is zonder massa.

Mag ik dus aannemen dat het idee van die ether nog niet zo slecht is en dat men het dus toch nog gebruikt maar onder voorbehoud dat de massa nul moet zijn?

En bijkomend dat het volledige heelal gevuld is met een zekere stof? dus leeg bestaat niet?

Groeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Elementaire deeltjes.

dat over leeg bestaat niet zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Donkere_materie
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Berichten: 30

Re: Elementaire deeltjes.

Bert F schreef:Bedankt voor de links.

Het geen wat nu eigenlijk het probleem is, is het volgende: vroeger dacht men dat er ether moest bestaan om golven over te transporteren (licht golven) maar dit werd tegengesproken door het feit dat men geen veranderlijke lichtsnelheid kon waarnemen.

Wel een aantal dagen geleden vertelde mij iemand dat er een deeltje was dat verantwoordelijk was voor licht transport maar dat dit bijkomend een deeltje is zonder massa.

Mag ik dus aannemen dat het idee van die ether nog niet zo slecht is en dat men het dus toch nog gebruikt maar onder voorbehoud dat de massa nul moet zijn?

En bijkomend dat het volledige heelal gevuld is met een zekere stof? dus leeg bestaat niet?

Groeten.


Ik zou graag van die "iemand" willen weten waar ik iets kan vinden dat licht transport door een deeltje zonder massa plaats vindt. Overigens licht zelf bestaat uit fotonen en een foton is een deeltje zonder massa.

Wordt zo'n foton dan op zijn beurt weer getransporteerd door een ander deeltje zonder massa.

Een nieuw soort Higgs- deeltje voor fotonen ????

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Elementaire deeltjes.

het wordt niet getransporteerd, het plant zich voort.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Elementaire deeltjes.

Sory voor de late verplaatsing, maar het is toch echt atoomfysica wat hier het onderwerp is.

Reageer