LSU professor resolves Einstein's twin paradox

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.552

LSU professor resolves Einstein's twin paradox

BATON ROUGE - Subhash Kak, Delaune Distinguished Professor of Electrical and Computer Engineering at LSU, recently resolved the twin paradox, known as one of the most enduring puzzles of modern-day physics.


Lees meer...


Bron: Physics Org

The latest physics and technology news

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: LSU professor resolves Einstein's twin paradox

Ik wist niet dat die paradox nog niet opgelost was. Wat die Dr. Kak doet (leuke naam) lijkt nou niet echt revolutionair.


Het rapport is hier te vinden, meldt het even als je het niet kan downloaden.


Het is niet zo'n moeilijke text.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: LSU professor resolves Einstein's twin paradox

Hm, ik vind het een erg dubieus verhaal. Er was geen sprake van een paradox om mee te beginnen. De reizende tweeling zou minder snel oud worden omdat hij degene was die van inertiaalstelsel wisselt (dus versnelling ondergaat).


Nu blijft het overigens interessant om na te gaan hoe de situatie zou zijn bij het achterblijven van een broer op aarde (onderhevig aan een 'versnelling' van 1 g) en een broer die zijn hele relativistische reis lang met 1 g aan het versnellen (en vertragen) is.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: LSU professor resolves Einstein's twin paradox

Hm, ik vind het een erg dubieus verhaal. Er was geen sprake van een paradox om mee te beginnen. De reizende tweeling zou minder snel oud worden omdat hij degene was die van inertiaalstelsel wisselt (dus versnelling ondergaat).
Er was wel een paradox: een schijnbare tegenstrijdigheid. Die is (volgens mij) al lang geleden opgelost, dus er was idd geen sprake van een tegenstrijdigheid.

Reageer