Wat zijn de beste waarneemlocaties?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 1

Wat zijn de beste waarneemlocaties?

Wat zijn eigenlijk de goede waarneem locaties? Vooral bedoeld in Nederland en Belgie.

Wat zijn jullie ervaringen op die locaties?

Ik heb ook gehoord dat er in Chaam (N-B) de speelweide een goede locatie is.

Heeft iemand ervaring op deze locatie?

ps. ik weet niet of dit onderwerp al behandeld is. Ik kon het bij zoeken niet vinden.

Berichten: 824

Re: Wat zijn de beste waarneemlocaties?

Veel plekken zijn geschikt. Alles wat donker is, is goed. Er zijn wel veel vaste plekken waar mensen waarneemavonden houden, raadpleeg daarvoor diverse sites van verenigingen of kijk op astroforum.nl. Daar kan je veel informatie vinden en wellicht iemand die bij je in de buurt woont, dan hoef je niet alleen de hemel af te speuren. Succes!
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 67

Re: Wat zijn de beste waarneemlocaties?

Voor een korte discussie over lichthinder en weer, zie ook: Waar in Nederland kun je het beste sterrenkijken? en de links daarin.
De sterrenhemel voor Nederland en Belgie: http://hemel.waarnemen.com

Berichten: 2

Re: Wat zijn de beste waarneemlocaties?

Hallo

weet niet of ik op dit forum off topic ben, maar ik zoek een goede waarneemplek in (zuid) Duitsland of Frankrijk gedurende twee eerste weken van september 2007 (, zuid = lekkere lange nachten en begin september is er geen maan gedurende de nacht).

Wie weet goede plek, zonder straatlantaarns, sportvelden, autowegen etc.

Graag plaats, pension / hotel etc, zodat ik direct vanuit logeeradres kan kijken, heb name zware kijker, en is ondoenlijk om alles steeds te transporteren, op te zetten etc.

Ben erg blij met aantal suggesties, zodat ik meerdere vakanties kan plannen.

Mvrgr

Anneke Walraven

Gebruikersavatar
Berichten: 182

Re: Wat zijn de beste waarneemlocaties?

Misschien heb je wat aan deze lichtvervuilingskaart van Europa, of deze kaart. Zoals je al kunt zien zijn er in Duitsland erg weinig plekken waar er bijna geen lichtvervuiling is. In zuid-frankrijk zijn dat er genoeg :D
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'

Berichten: 9

Re: Wat zijn de beste waarneemlocaties?

AnnekeWalraven schreef:Hallo

weet niet of ik op dit forum off topic ben, maar ik zoek een goede waarneemplek in (zuid) Duitsland of Frankrijk gedurende twee eerste weken van september 2007 (, zuid = lekkere lange nachten en begin september is er geen maan gedurende de nacht).

Wie weet goede plek, zonder straatlantaarns, sportvelden, autowegen etc.

Graag plaats, pension / hotel etc, zodat ik direct vanuit logeeradres kan kijken, heb name zware kijker, en is ondoenlijk om alles steeds te transporteren, op te zetten etc.

Ben erg blij met aantal suggesties, zodat ik meerdere vakanties kan plannen.

Mvrgr

Anneke Walraven
Noord Frankrijk in de buurt van Montrieul sur Mer. Zag M81 en M82 met binoculair.

Berichten: 2

Re: Wat zijn de beste waarneemlocaties?

Hoi

dank, heb inmiddels plek gevonden in zuid Frankrijk, zal - als je wil - verlag doen van waarnemingen, kwaliteit waarneemplek, pension etc.

Mvrgr

Anneke

Berichten: 9

Re: Wat zijn de beste waarneemlocaties?

AnnekeWalraven schreef:Hoi

dank, heb inmiddels plek gevonden in zuid Frankrijk, zal - als je wil - verlag doen van waarnemingen, kwaliteit waarneemplek, pension etc.

Mvrgr

Anneke
Hoi Anneke,

Graag! Ik ben er benieuwd naar!



Groeten,

Annemarie

Reageer