Ongepaste manier van discussieren

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Ongepaste manier van discussieren

Er zit momenteel iemand (mika) in mijn topic (natuurlijke selectie aangedreven door intelligentie) die discussieert alsof het een voetbalwedstrijd is. Hij gaat niet op argumenten in, leest aangehaalde bronnen niet door, maar blijft toch om bewijs roepen (dat in die wetenschappelijke bronnen staat die hij niet wil doorlezen (zie bijv. pagina 3)). Vervolgens roept hij dat ik oeverloos kakel, mn mening waardeloos is, en uiteindelijk is hij maar in elk bericht zijn 'score' gaan neerzetten:
mika schreef:Je staat al 13 berichtjes achter met je huiswerk. Effe updaten:

Aantal berichten:13  

Bewijs dat bacteriën zich iets kunnen inbeelden:0  

Mening "p__" ivm intelligentie:waardeloos

-----------------------------

Effe updaten:

Aantal berichten:14  

Bewijs dat bacteriën zich iets kunnen inbeelden:0  

Mening "p__" ivm intelligentie:waardeloos

-----------------------------

Effe updaten:

Aantal berichten:15  

Bewijs dat bacteriën zich iets kunnen inbeelden:0  

Mening "p__" ivm intelligentie:waardeloos

-----------------------------

pagina 5
Kan hier niet wat tegen gedaan worden?

Ik snap best dat intelligentie al snel als 'vijand' gezien wordt in een biologieforum en ik ben dan ook blij dat het veruit grootste deel van de deelnemers serieus reageren.

Berichten: 7.068

Re: Ongepaste manier van discussieren

Hoewel ik denk dat veel van de uitspraken die mika over je doet de waarheid eer aan doen, en dat het enigzins vergevelijk moet zijn als iemand een keer een post 'onder de gordel' doet, denk ik dat het stelselmatig worden van zulke uitingen niet juist is. Dit soort gedrag moet dan ook voorkomen worden (mijn inziens). Mika zou "de eer aan zichzelf" moeten houden en gewoon niet meer op je ingaan (dat lukt mij al aardig :) ).

Verder denk ik dat voor dit soort klachten het knopje "Rapporteer misgedrag aan Moderators" is uitgevonden.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Ongepaste manier van discussieren

Bedankt voor je snelle waarschuwing. De betreffende moderators zijn de afgelopen uren niet online geweest (kan ook niet continu natuurlijk :) ) maar ik heb het nu gefixed en Mika een PB gestuurd.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Ongepaste manier van discussieren

Hoewel ik denk dat veel van de uitspraken die mika over je doet de waarheid eer aan doen. Mika zou "de eer aan zichzelf" moeten houden en gewoon niet meer op je ingaan (dat lukt mij al aardig :) ).
Vind ik wel interessant om te horen, alleen liever niet in dat topic. Hier vind ik het prima. Ik heb mezelf nog niet kunnen betrappen op het verkopen van onzin. Verder snap ik wel dat ik tegen wat heilige huisjes aanschop. Dat doe ik niet om het schoppen zelf, maar omdat ik de fundering ervan zwak vind en er reden tot aanname van het tegenovergestelde is.
Verder denk ik dat voor dit soort klachten het knopje "Rapporteer misgedrag aan Moderators" is uitgevonden.
Had ik al gedaan maar ik dacht, voordat het zover is zijn we al weer 20 berichten verder.
Bedankt voor je snelle waarschuwing. De betreffende moderators zijn de afgelopen uren niet online geweest (kan ook niet continu natuurlijk :?: ) maar ik heb het nu gefixed en Mika een PB gestuurd.
Jij ook bedankt alvast. Hoop dat de discussie daar weer normaal verder kan gan.

Reageer