Springen naar inhoud

Overstappen van 4u naar 8u

• Log in om te kunnen reageren

zaheerabbas

zaheerabbas

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 februari 2007 - 19:48

Ik zit nu int 4de middelbaar,ik heb nu 4u wiskunde en ik zou volgend jaar 8u wiskunde willen doen...is dit haalbaar of niet?
Geef al jullie ideeŽn,tips...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 februari 2007 - 19:55

Probeer in het vervolg een goede titel te kiezen (niet "vraagje"), ik heb de titel inmiddels aangepast.
In principe kan het, je zal wellicht wat stof moeten inhalen. Je kan je best bij je leekracht wiskunde informeren.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

zaheerabbas

zaheerabbas

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2007 - 22:14

nog iemand???

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 februari 2007 - 22:44

Wat wil je nog weten? De haalbaarheid hangt vooral van jou af, daar valt zo niet veel over te zeggen.

zaheerabbas

zaheerabbas

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2007 - 08:44

ik wil ook nog weten hoe moeilijk het is...is het veel moeilijker dan 4u...kent er iemand een test ofzo die kan bewijzen dat je 8u aankan...

mo≤

mo≤

• >250 berichten
  • 436 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2007 - 10:46

8 uur is relatief veel moeilijker dan 6 uur, dus ...

Smirnovv

Smirnovv

• >100 berichten
  • 133 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2007 - 10:48

Het is inderdaad veel moeilijker. Het zal in belangrijke mate afhangen van hoe goed je nu reeds met wiskunde overweg kan en hoeveel inspanning je wilt doen om je achterstand in te halen. Het verschil met de 8-uren richting is niet alleen dat je meer uren wiskunde krijgt, maar dat er ook heel wat dieper wordt ingegaan op de stof en je meer complexe wiskunde krijgt.
Ce que j'ťcris n'est pas pour les petites filles, dont on coupe le pain en tartines.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 februari 2007 - 12:13

ik wil ook nog weten hoe moeilijk het is...is het veel moeilijker dan 4u...kent er iemand een test ofzo die kan bewijzen dat je 8u aankan...

Hoewel het veel van de school en/of leerkracht afhangt, is het verschil in niveau in het algemeen vrij groot.

raintjah

raintjah

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2007 - 16:50

De kans dat je dat gaat halen is er als je interesse hebt voor wiskunde. Ik heb 6 uur gedaan, en in het vijfde middelbaar kwamen daar twee mensen bij uit 4 uur (die dus de overstap hebben gemaakt die jij wil maken), en van die twee is er ťťn door geraakt (wel maar heel nipt). Dus het wordt moeilijk, dat sowieso, want het niveauverschil is enorm (althans in de school waar ik naar ging).
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2007 - 17:25

Nou bij ons is het verschil kleintjes hoor. Ik kom van 4-latijn-c (4 u wiskunde of zoiet) en ben gegaan naar 5-wetenschappen-wiskunde-b (8 u wiskunde) tesamen met 50% van de klas. We zijn de beste klas van onze graad dus...

woodswolf

woodswolf

• >25 berichten
  • 78 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 februari 2007 - 22:27

ik denk dat je het alleen moet doen als je zeker weet dat je er goed genoeg voor bent. als je er geen ene mallemor van kan.. raad ik je het af
There's only one person who can tell Pi, and thats me!

Jekke

Jekke

• >250 berichten
  • 997 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 februari 2007 - 22:34

Ik denk dat het grootste euvel is dat het mentaal veel zwaarder is. In het middelbaar dagelijks 2u per dag in de wiskunde les zitten dat begint te wegen, dat kan vermoeiend worden. Ik denk dus dat het belangrijkste dat je jezelf moet afvragen is of het je voldoende interesseert. Als dat het geval is en je hebt een voldoende basisinzicht in wiskunde dan zal het wel lukken als je er dagelijks aan werkt.

Tenminste dat was bij mij het grootste euvel, wiskunde interesseert me en dat deed het toen ook al, maar desondanks werd ik er soms echt lesmoe van tegen het einde van de week (en uiteindelijk ook in het begin van de week).

phoenixofflames

phoenixofflames

• >250 berichten
  • 503 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 februari 2007 - 13:27

ik ben van 4u in het 4e middelbaar naar 6 u in het 5e overgestapt, zonder enige voorbereiding.
Nog nooit gehoord van asymptoten of Hornor. Toch bijna wel een cultuurschok toen.

Alhoewel dit maar van 4 uur nr 6 uur is, heb ik het eerste semester maar nipt gehaald. Maar in het tweede semester was dit al snel terug 'ingehaald' dankzij de complexe getallen. In het zesde heb ik er geen last meer van ondervonden, en was toch bij een van de beteren. Tot nu toe heb ik er nog geen spijt van gehad.

Maar zoals iedereen al wel zal gezegd hebben. Dagelijks eraan werken, en niet opgeven wanneer het niet zo goed gaat in het begin.. Volhouden dus als je eraan begint
Het is haalbaar voor 4 naar 6, maar naar 8 heb ik geen idee van.. :)

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 februari 2007 - 16:24

Hallo

Ik heb zelf 8u wiskunde gehad in het 5e en 6e middelbaar, de overstap van 4u naar 8u lijkt mij mission impossible !!

Veel succes indien je de overstap toch zou aandurven .
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

Andy

Andy

• >250 berichten
  • 294 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 februari 2007 - 19:21

Ik zou eerder informeren bij uw leerkrachten.
essentiele vragen die je jezelf moet stellen:
- doe je graag wiskunde?
- heb je wiskundig inzicht?
- wil je veel met wiskunde bezig zijn?

In het 4e had ik 5u (latijn-wiskunde) wiskunde en de stap naar 8 uur leek evident. 1 uur in de week is niet weinig maar ik denk dat je het essentiele wel moet gezien hebben...

Veel succes met de keuze en laat u niet afschrikken door bvb Maxdestruction. Praat met je leerkrachten en eventueel met studenten van hogere jaren die 8u gedaan hebben.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures