Springen naar inhoud

weigh in motion

• Log in om te kunnen reageren

tsjiepenei

tsjiepenei

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2007 - 19:12

Hoi allemaal,

ik ben een studente derde bach Werktuigkunde-Elektrotechniek en voor mijn bachelorscript moet ik een WIM-systeem uitwerken. Dat is een Weigh In Motion - systeem dat gebruikt wordt om vrachtwagens al rijdend te wegen en zo de overbeladen vrachtwagens te detecteren op de baan/bruggen/... en die dan te beboeten/via een alternatieve route te sturen/ ...
Misschien hebben jullie daar al van gehoord. Zou er mij iemand wat meer informatie kunnen geven hierover?
Ik heb gehoord dat piezo-elektrische stoffen wel goed zijn als weegelementen (dan werk je met hun spanningen en kan je daaruit afleiden hoeveel druk erop staat). Ofwel werk je met rekstrookjes (dan meet je de weerstanden, om er zo het gewicht uit af te leiden).
Kan me iemand vertellen welk principe beter is? De voor-en nadelen? Of hebben jullie nog alternatieve methodes? Iemand met een creatief idee? ALTIJD welkom !!!

Alvast bedankt :wink:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 februari 2007 - 19:25

http://www.rws.nl/rw...WWwijzer110.pdf
Misschien helpt dit je verder :wink:
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

tsjiepenei

tsjiepenei

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2007 - 19:31

Hey,
bedankt voor je reactie, maar ik heb die site al eens bezocht en eigenlijk ben ik meer op zoek naar de werking ervan. Ik moet namelijk zo een schaalmodel ineen steken en dus weten welke materialen ik moet gebruiken enzo...

Groetjes

rodeo.be

rodeo.be

• >250 berichten
  • 647 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2007 - 10:58

Mogelijke systemen: