Springen naar inhoud

Paranormale idols - zondag 21.20 NL1

• Log in om te kunnen reageren

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2007 - 20:07

Geplaatste afbeelding

Vanavond om 21.20 (elke zondag de komende 8 weken) komt dit programma op tv:

Op zoek naar het zesde zintuig

Zondag 18 februari: De audities

In de eerste aflevering wordt op een auditiedag in het Amsterdamse Panama het kaf van het koren gescheiden. Uit de 229 aanmeldingen zijn ruim honderd mensen geselecteerd. Zij ondergaan verschillende testen, die speciaal voor de audities ontworpen zijn om zo objectief mogelijk de bijzondere gaven van de kandidaten te kunnen toetsen. Zoals de door parapsychologen ontwikkelde 'Zener-test'.  
http://hetzesdezintuig.kro.nl/

Lijkt me een leuk programma!!!!

Ben ook benieuwd of Robbert van den Broeke eraan meedoet en of er echt paranormale mensen bijzitten.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2007 - 20:27

Prachtig! Dit moet ik zien! Wanneer krijg ik anders de kans om nog bedreigers te zien afgaan?
Als er in deze show iemand echt paranormaal is, dan zal het toch wel de eerste zijn hoor, meestal zijn deze show gewoon lachen.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2007 - 20:44

Een nieuw niveau van leedvermaak, ik ga eens een kijkje nemen :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2007 - 23:10

Ik vond het best wel knap wat sommige van die mensen wisten te vertellen, over een wegrennend jongetje enzo. En die vrouw die een kickboxer zag, al kan ze datgeroken hebben. Maar dat huis met die kogelgaten erin dat is natuurlijk te debiel voor woorden...

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2007 - 00:32

Shit, heb het gemist [rr] Wordt het herhaalt? Wat ze "zien" moet je ook met een korrel zout nemen. Iemand bij Koppensnellers kon met goede mensenkennis (lichaamstaal en dergelijke) en geen "gaves" de pincode raden van iemand in het publiek op 1 cijfer na.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2007 - 09:30

Shit, heb het gemist [rr] Wordt het herhaalt?

volgens mij kun je afleveringen van de KRO ook zien op http://www.uitzendinggemist.nl/
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 februari 2007 - 11:28

De laatste kandidaten zaten er heel dicht bij...
Pim Fortuyn: Nederland is dood
Nederland: Pim Fortuyn is dood
I ♥ Apache!

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2007 - 13:03

De laatste kandidaten zaten er heel dicht bij...

Er zaten er 1 of 2 bij die een wegrennend kind zagen met hun 6e zintuig.
Dat is toch best wel knap vind je ook niet?

Wie de uitzending niet gezien heeft kan hem hier kijken:
video - aflevering 1

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 februari 2007 - 20:54

Nou, een paar mensen hadden het toch vrijwel helemaal goed. (Dat meisje met de fiets is ook wel bevestigend)
Pim Fortuyn: Nederland is dood
Nederland: Pim Fortuyn is dood
I ♥ Apache!

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 februari 2007 - 23:30

Shit, heb het gemist [rr] Wordt het herhaalt? Wat ze "zien" moet je ook met een korrel zout nemen. Iemand bij Koppensnellers kon met goede mensenkennis (lichaamstaal en dergelijke) en geen "gaves" de pincode raden van iemand in het publiek op 1 cijfer na.

Ik kan dat in België natuurlijk niet ontvangen (commerciëel). Kan je wat meer uitleg geven over de opzet van het experiment en zijn methode?

Ik geloof er heilig in dat sommige mensen bepaalde 'gaven' hebben, zoals het voorspellen van een mogelijke toekomst, het zien van beelden die gebeurd zijn, telepathie en het voelen wat een ander voelt.
Helaas zit er erg veel kaf tussen de koren. Ik weet van 'de wereld draait door' dat er nu één of ander misselijk kreng mensen voor de gek zit te houden (een surinaams meisje). Ze hadden per ongeluk nog het geluid laten doorlopen na de opname. Dat vind ik gruwelijk.

Nu is er ook heel veel waar ik niet in geloof; telekinese, tarot en numerologie bijvoorbeeld.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 20 februari 2007 - 08:56

Ik kan dat in België natuurlijk niet ontvangen (commerciëel). Kan je wat meer uitleg geven over de opzet van het experiment en zijn methode?

Je kan het wel bekijken:

Wie de uitzending niet gezien heeft kan hem hier kijken:
video - aflevering 1

[rr]
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

The Don

The Don

• >1k berichten
  • 1259 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 februari 2007 - 14:36

Helaas zit er erg veel kaf tussen de koren. Ik weet van 'de wereld draait door' dat er nu één of ander misselijk kreng mensen voor de gek zit te houden (een surinaams meisje). Ze hadden per ongeluk nog het geluid laten doorlopen na de opname. Dat vind ik gruwelijk.

Dat heb ik gemist, waar ging dat over? was dat in "het zesde zintuig"?
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 februari 2007 - 00:24

Dat heb ik gemist, waar ging dat over? was dat in "het zesde zintuig"?

Nee. In "de wereld draait door" hebben ze zo'n rubriek waarin ze al dan niet grappige fragmenten van andere programma's laten zien.
Één programma wat regelmatig aan de beurt komt is astrotv, één of ander nachtprogramma op een commerciële zender waar mensen tegen dure tarieven bellen. Deze mensen hebben dan lichamelijke en/of psychische problemen (gaat vaak samen) en daar staat één of ander Surinaams meisje die dan doet alsof ze heldervoelend is. Ze zegt dan iets als 'ik voel iets aan mijn keel'. Vaak is het zo dat als de beller dan zegt dat het iets anders is dat ze dan iets zegt als 'oh ja, daar voel ik ook wat'.
Ze hadden eens een keer niet op tijd het geluid afgezet tijdens de aftiteling en uit wat dat meisje tegen iemand anders zei kon je duidelijk opmaken dat ze de boel belazeren. Ze zei iets in de zin van 'je moet toch iets verzinnen, he. De woorden waren mi in ieder geval maar op één manier te interpreteren. Anderen die het gezien hebben zullen nu wel weten waar ik het over heb.
Zelf heb ik het programma astro-tv nooit gezien, ik woon in België en ik kan het dus niet ontvangen. Niet dat ik er anders naar zou kijken (geef mij maar goede films en series als "prison break" en "lost" :))
Ik ken het alleen van "de wereld draait door" wat ik vaak 's nachts nog even zie.

Gijs

Gijs

• >250 berichten
  • 325 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2007 - 18:11

Of dat je de crimineel ertussen uit moest pikken. En dat die ene vrouw ook nog wist wat die man dan precies had gedaan. Ik geloof niet in het paranormale maar ik denk wel dat sommige mensen zo goed zijn in het aanvoelen van gevoelens. Zodat ze wist dat de crimineel in het reitje een beetje nerveus was. Hoe ze wist wat hij dan had gedaan weet ik niet.

The Don

The Don

• >1k berichten
  • 1259 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 maart 2007 - 16:33

Het programma boeit wel maar het heeft mij geen enkele aanknoping gegeven om aan te nemen dat het "paranormale" bestaat. De proefjes zijn allemaal erg vaag en een intelligent persoon kan aan de omstandigheden vaak veel herleiden.
Ook de bekende "misselijkheids" truuk werd weer eens uit de kast gehaald (Paranormale zegt: "ik wordt een beetje misselijk", kan duiden op ziekte, verwondingen, angst, etc...kortom altijd raak)
Ook vind ik het buitengewoon jammer dat ze de enige echte wetenschappelijke test in het eerste programma (die van het paranormale instutuut ofzo) niet verder besproken hebben.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures