Springen naar inhoud

salpeterzuur op de ramen

• Log in om te kunnen reageren

inge

inge

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 januari 2005 - 14:24

In ons nieuwe huis zijn onze ramen besmeurd met salpeterzuur afkomstig uit de gele stenen. Wie weet hier een oplossing voor om dit weg te krijgen. Vroeger hadden ze hier asal voor.
Inge

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 januari 2005 - 15:46

Aangezien salpeterzuur gewoon oplosbaar is in water zou mijn advies zijn: afspoelen met water.

Waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd, maar dan is het ook niet salpeterzuur dat op je ramen zit. heb je wat meer informatie? Hoe ziet het vuil eruit, bijvoorbeeld.

inge

inge

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 januari 2005 - 16:03

Aangezien salpeterzuur gewoon oplosbaar is in water zou mijn advies zijn: afspoelen met water.

Waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd, maar dan is het ook niet salpeterzuur dat op je ramen zit. heb je wat meer informatie? Hoe ziet het vuil eruit, bijvoorbeeld.

Het lijkt op kalkaanslag wat van boven naar beneden loopt. Ik heb nu meerdere mensen gehoord die deze aanslag wel vaker gezien hebben. Het is een geel steens huis. De een zegt dat het van de voegenn is en de ander zegt van de loden rand boven de ramen. Het sijbelt langzaam langs de ramen als het regend. Wij dachten eerst dat het kwestie van kalkaanslag was. Maar met jif, azijn, etc krijg je het er echt niet van af.
inge

QuickSilver

QuickSilver

• >25 berichten
  • 47 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 januari 2005 - 16:38

Ja, lastig. Het is in ieder geval geen salpeterzuur, deze zal je zo weg krijgen met water.
Wat nou het vreemde is, is dat je zegt dat het door de regen op je ramen komt. Dus zou je zeggen, dat het ook met regen, dus met water, weer weg moet gaan.
Wat je nog kan proberen is een 10% zoutzuuroplossing, deze kan je gewoon in de winkel kopen. Ook kan je het met grof geweld proberen door middel van een hogedrukreiniger.
Als dat niet mocht werken, zou ik ook niet weten hoe je dat spul van je raam af moet krijgen.

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 januari 2005 - 16:39

Je kan het proberen met zoutzuur.

Neem wel de nodige voorzorgsmaatregelen, zoals een rond de ogen sluitende veiligheidsbril en geschikte rubber of neopreen handschoenen. Zoutzuur is sterker bijtend dan azijn, dus mogelijk helpt dat wel.

Zoutzuur kan je in de meeste bouwmarkten kopen.

kokkie_d

kokkie_d

• 0 - 25 berichten
  • 24 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2005 - 16:27

Probeer eens wat anders: Deo bijvoorbeeld, krijg je elke watervaste stift mee opgelost. Misschien werkt het voor je ramen ook wel.
Computer games do not affect us. I mean: Otherwise we would all be running around in darkened rooms munching pills and listening to repetitive music.

• Gast

Geplaatst op 07 februari 2005 - 04:19

probeer ontkalker of anders ontstopper hier krijg ik veel mee schoon. daarna met veel water afspoelen dit kan namelijk je kozijn aantasten. zoutzuur kan ook goed werken. als dat nog niet werkt kun je als nog per ongeluk de ruit in tikken.

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures