Engels [Punk]

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 36

Engels [Punk]

hoi allemaal,

ik schrijf een opstel over punk en ik zou graag (tis eigenlijk verplicht) een film en een boek lezen. een film heb ik al namelijk : "eraser head" van Davi Lynch, mar een boek (geen biografie ) maar een verhaal dus vind ik niet over punk

weten jullie een goed verhaal dat over punk gaat of de elementen van punk bevat, (het liefst in het engels, maar moest het in het nederlands zijn is het geen probleem)

alvast bedankt

met vriendelijke groet

freakyfreak

Gebruikersavatar
Berichten: 504

Re: Engels [Punk]

Misschien moet je eens lezen over Sid Vicious. Maar dit is wel een heel erg misselijkmakend verhaal natuurlijk en heeft op zich niets te maken met punk. Misschien zou je eens moeten lezen over The Exploited, maar dit is slechts een band en de reden tot het kiezen van de naam is misschien irrelevant. Misschien zou je eens moeten lezen hoe de arbeiders uitgebuit werden zo rond de tachtiger jaren. Misschien moet je nog verder gaan en een werk van Karl Marx lezen: Het Communistisch Manifest. Of misschien moet je nog verder terug in de tijd om te zien hoe de aristocratie als ten tijde van Aristoteles slaven hield?

Maar misschien is dit alles niet belangrijk in je speurtocht om te begrijpen wat nu eigenlijk de uitbarsting in iemands persoonlijkheid kan veroorzaken die men "punk" noemt.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 46

Re: Engels [Punk]

Eraserhead lijkt me meer Cyberpunk. Als je de link volgt, kom je op het Wikipedia-artikel, waar ook voorbeelden van cyberpunk in de literatuur staan.

Lijkt me trouwens niet dat dit hier in taalkunde op z'n plaats is.
"Why are you wearing that stupid man suit?"

Berichten: 36

Re: Engels [Punk]

theJeter schreef:Eraserhead lijkt me meer Cyberpunk. Als je de link volgt, kom je op het Wikipedia-artikel, waar ook voorbeelden van cyberpunk in de literatuur staan.

Lijkt me trouwens niet dat dit hier in taalkunde op z'n plaats is.
eraserhead ben ik te weten gekomen via via dat het de punkfilm is en die heeft het dan van kenners maar ik kan haar niet meer bereiken (door de vakantie) daarom dat ik het hier vraag.

Reageer