Springen naar inhoud

Kankercellen

• Log in om te kunnen reageren

Ine!

Ine!

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 februari 2007 - 13:03

Hallo

Mijn vriend en ik zijn momenteel bezig aan een eindwerk biologie. We zitten echter met een probleem. We willen namelijk de verschillen tussen een gezonde cel en een verkankerde cel qua microscopische bouw weten. Na enig zoekwerk op internet zijn we niet wijzer geworden en hopen daarom op forum-hulp :)

Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 februari 2007 - 13:57

Dat gaat zomaar niet lukken, het hangt er namelijk erg veel vanaf over wat voor soort cellen je het hebt! je hebt niet zoiets als "de kankercel" de kankercel is toch ergens uit voort gekomen, en of dat epitheel-, bot-, spier-, klier- etc-weefsel is, dat maakt natuurlijk uit, ook voor de vergelijking. Ik zou er dus een paar soorten tussenuit pikken en kijken of je dan nog wat specifiekers kan vinden. Ook is het voor zeker niet alle carcinomas duidelijk te zien!
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Ine!

Ine!

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 februari 2007 - 14:06

We hebben een gezonde en een verkankerde teelbal 'onderzocht'. Eigenlijk alleen maar de macroscopische verschillen aangezien we de middelen niet hadden om microscopisch onderzoek te verrichten.

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 februari 2007 - 16:06

We hebben een gezonde en een verkankerde teelbal 'onderzocht'. Eigenlijk alleen maar de macroscopische verschillen aangezien we de middelen niet hadden om microscopisch onderzoek te verrichten.

Dat moet jouw biologieleraar toch zonder al te veel problemen kunnen regelen, als is het maar dat hij plaatjes regelt :)
Je zou zelf ook eens bij een biomedische- of een biologieopleiding langs kunnen gaan en daar kunnen uitleggen wat je precies doet en hen vragen ofdat je niet wat preparaten kan bekijken of lenen. Ze hebben daar zeker heel veel preparaten liggen voor studiedoeleinden, die normaal door de studenten bekeken worden. Ik denk niet dat het een probleem zal zijn om dit te regelen.

Ik heb eens vluchtig op wikipedia gekeken en er is meer dan genoeg te vinden hoor.
Kijk eens op http://en.wikipedia.org/wiki/Cancer
Van hieruit kan je doorklikken op de verschillende typen tumoren van waaruit je weer verder kan klikken en zodoende uitleg krijgt over deze tumoren waar zelfs nog wat plaatjes bijstaan.
Bijvoorbeeld: http://en.wikipedia.org/wiki/Carcinoma
http://en.wikipedia....cell_carcinoma/
http://en.wikipedia....Prostate_cancer
Op de laatste staan zelfs 2 plaatjes naast elkaar van een gezonde prostaat en een kankerprostaat met zelfs nog een verduidelijkende tekening (luxe hoor, dat hebben studenten meestal niet).

Geplaatste afbeelding
Verder kan je waarschijnlijk ook nog plaatjes en uitleg zoeken door bij google afbeeldingen het type kaner in te typen.
Mogelijkheden genoeg dus maar je moet er wel wat moeite voor doen. Ik ga er van uit dat jouw Engels goed genoeg is, anders wordt het hoog tijd gezien jouw leeftijd en schoolniveau (HAVO/VWO gezien jouw opdracht). :wink:

Ine!

Ine!

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 februari 2007 - 16:53

heel veel bedankt :) dat engels komt wel in orde :)

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 februari 2007 - 17:53

@Albert DaVinci: Koel plaatje!:) Kheb het wel even geresized, omdat de opmaak in de problemen kwam.
Appareo decet nihil munditia?

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 februari 2007 - 01:20

@Albert DaVinci: Koel plaatje!:) Kheb het wel even geresized, omdat de opmaak in de problemen kwam.

Geen probleem hoor :)
Ik zou het zelf hebben gedaan als ik zou weten hoe het moet. Kan je eens uitleggen hoe je dat doet?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures