nieuwe big bang

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: nieuwe big bang

Ja maar dan is onze tijd iets heel anders dan hun tijd (niet de een na de ander, maar echt iets heel andres), dus dan is de plek & tijd waar wij nu zitten vanuit hun standpunt niet "voor" hun big bang :shock:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 50

Re: nieuwe big bang

maar als een nieuwe big bang gebeurt dan zal er natuurlijk ook toch nieuwe planeten gevormd worden en dan kan je helemaal opnieuw beginnen te ontwikkelenen dan komt er ook een nieuw heelal, nieuwe sterren, nieuwe planeten, nieuwe mineralen, enzovoort, enzovoortd.

Berichten: 2

Re: nieuwe big bang

ALS er ooit een nieuwe big bang zal plaatsvinden dan onstaan er hierna uiteraard nieuwe sterren, planeten etc.

Of er ook echt nieuwe stoffen zullen onstaan lis moeilijk te zeggen aangezien het zo kan zijn dat er bij iedereen big bang weer nieuwe stoffen ontstaan of misschien alleen bij de tweede big bang (mochten wij er 1 zijn van een cyclus). Kijk je weet niet wat deze big bang veroorzaakt heeft. Mocht het zo zijn dat dit heelal ooit gaat krimpen met als gevolg dat er een nieuwe big bang ontstaat hoeft het nog niet zo te zijn dat zoiets ook aan "onze" big bang vooraf ging. De cyclus van big bang, uitdijen, krimpen, big bang etc. is toch ook ooit ergens begonnen. Dit zou je tenminste denken aangezien er dus blijkbaar sprake is van een begin en einde in de tijd.

Het zou ook kunnen zijn dat ons heelal net zoiets is als een sterrenstelsel bij ons, oftewel dat ons heelal alleen maar een deel uitmaakt van iets groters en dat dit heelal op zo'n soort zelfde manier is ontstaan.

Wie weet, wie weet :shock:

Berichten: 50

Re: nieuwe big bang

dat zou grappig zijn. het einde van de tijd is een nieuwe tijd. het is dan ook mogelijk dat er zoveel biljoen jaar geleden dan nog andere big bangs zouden geweest zijn.

Berichten: 656

Re: nieuwe big bang

Wat veel leuker is een wezen voor te stellen dat helemaal niet ondergeschikt is aan "tijd". Zou volgens mij best kunnen.

Berichten: 50

Re: nieuwe big bang

Wat zou de aanleiding kunnen zijn voor een nieuwe big bang?

dat is ook zo'n vraag waarop er weinig een antwoord weten?

Berichten: 656

Re: nieuwe big bang

Wie weet hoeveel BB's er wel zijn geweest. En wie weet hoeveel universums er wel zijn. Een BB hoeft niet per definitie hier te zijn.

En nog vervelender, je kunt geen eens over "geweest" spreken omdat er pas sinds de bb tijd is. En wie weet zijn er in die asndere universa wel helemaal geen "tijd"...

Berichten: 50

Re: nieuwe big bang

maar hoe weet je dan dat er meerdere universums zijn volgens mij is er maar een universum en die loopt tot het oneindige voort. wie weet zijn er oneindig veel sterren en oneindig veel planeten. En trouwens als er een nieuwe big bang zou zijn (Ik val in de herhaling) zullen er nieuwe planeten ontstaan en ook nieuwe sterren en nieuwe kometen, enz. enz.

Berichten: 656

Re: nieuwe big bang

maar hoe weet je dan dat er meerdere universums zijn volgens mij is er maar een universum en die loopt tot het oneindige voort. wie weet zijn er oneindig veel sterren en oneindig veel planeten. En trouwens als er een nieuwe big bang zou zijn (Ik val in de herhaling) zullen er nieuwe planeten ontstaan en ook nieuwe sterren en nieuwe kometen, enz. enz.
Dat weet ik niet, maar er bestaan zat theroriën over. Waar ik het over had is bijv. de multiversum theorie.

Maar weten doe je nooit. Technisch gesproken is de BB niet eens zeker. :shock:

Maar in dit universum oneindig veel planeten lijkt me zelf een beetje sterk. Gezien het heelal steeds groter aan het worden is.

Berichten: 50

Re: nieuwe big bang

hoe komt het dan dat er kometen zijn. dat kan toch niet van planeten afkomstig zijn. die exploderen toch niet vanzelf. dit zou dan afkomstig zijn van een big bang

Berichten: 656

Re: nieuwe big bang

hoe komt het dan dat er kometen zijn. dat kan toch niet van planeten afkomstig zijn. die exploderen toch niet vanzelf. dit zou dan afkomstig zijn van een big bang


Geen idee, maar een supernova geeft waarschijnelijk aardig wat troep hoor.

Berichten: 50

Re: nieuwe big bang

Geen idee, maar een supernova geeft waarschijnelijk aardig wat troep hoor.[/quote]

wat bedoel je met supernova :?: :shock:

Berichten: 656

Re: nieuwe big bang

Supernova:

Een zware ster die aan het einde van z'n leven komt en waarbij dan de buitenste schil explodeerd (binnen in implodeerd, kan vervallen tot neuttronen ster of zelfs tot zwart gat) . Als er toevallig wat planeetjes in de "buurt" zijn zal dat door de explosie was troep geven.

Volgens mij veroorzaakt de ster zelf ook nog troep gezien er aardig wat ijzer heeft gevormd in de ster.

Berichten: 50

Re: nieuwe big bang

zouden we dat kunnen verijdelen als er een nieuwe big bang zou komen.

Berichten: 656

Re: nieuwe big bang

Zover ik weet is een bb hier niet echt reeel.

Wie weet "ergens anders", buiten dit universum als je daar over kan spreken temminste.

Of we zullen weer een big chrunch moeten krijgen.

Zover ik weet kan dat niet.

We zijn niet zwaar genoeg.

Zover ik begrepen heb zijn er veel te veel anti-zwaartekracht deeltjes aanwezig (of noem het donkere materie.)

Daardoor zal dit universum alleen maar verder expanderen en zullen de sterrenstelsels ook steeds verder van elkaar afkomen. Alleen binnen in de sterrenstelsels is voldoende zwaarte kracht aanwezig zodat we niet over zoveer miljard jaar zonder sterren aan de hemel zitten.

Maar als een BC al zou plaats vinden, dan zie ik niet in hoe wij dat nou zouden kunnen verijdelen...

Reageer