Springen naar inhoud

Zwammen

• Log in om te kunnen reageren

Ge_

Ge_

• >25 berichten
  • 86 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2005 - 10:03

Eh ik vond dit niet met google :?:

wat is het verschil uiterlijk van mycelium met tussenschotten en mycelium met tussenschotten?

misschien kun je me ook eens duidelijk uitleggen wat sporangiŽn zijn
en basidiŽn ;)

dankje :shock:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Dino

Dino

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2005 - 14:30

ok het verschil tussen een zwam met tussen schotten en een met tussen schotten ken ik ni :shock:

(ik kan er nu ni direct op antwoorden was te lang geleden dat ik dat nog gehad heb)

een basidium is een eind cel waar zwammen van de Basidiomyceten hun sporen op ontwikkelen, meestal zijn dit 4 sporen maar ook hier zijn er uitzonderingen en speciale gevallen. Dit is sexuele voortplanting MEISOSE!!!!

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

een Sporangium zit op een sporangiophore en in dit orgaan ontwikkelen de sporen, deze komen voort uit MITOSE!! dus assexueel
en heb het toch gevonden. sexueel gebeurt dit bij deze orde via + en - cellen die dan de zygosporen zullen vormen

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Hier links cel met tussen schotten dus je kan alle cellen tellen, rechts geen tussen schotten dus heb je geen flauw idee hoeveel cellen.

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Ge_

Ge_

• >25 berichten
  • 86 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2005 - 18:27

dankje :wink:

Chromosoompje

Chromosoompje

• >25 berichten
  • 99 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2005 - 20:54

Als je met die tussenschotten septa bedoelt? Die hebeen poriŽn groot genoeg om ribosomen,nuclei,... door te laten van cel naar cel.
Coenocytische fungi , die geen septa hebben, bestaan uit een continue cytoplasmatische massa met honderden of duizenden nuclei. Dit resulteert uit herhaalde kerndeling zonder cytoplasmatische deling.

Hoop dat je dit bedoelt :wink:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures