[Biologie] de celtheorie van Schwann

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[Biologie] de celtheorie van Schwann

Goedeochtend iedereen,

Ik moet voor school een project maken over de celtheorie van Schwann.

Ik moet het volgende deel bespreken: 'Wat houdt de celtheorie in?'.

ik heb bv al : - Alles bestaat uit cellen, iedere levend wezen bestaat uit cellen.

-De cel is een werkdeeltje van ieder levend wezen. Deze cellen leven onafhankelijk, maar zorgen wel allemaal samen voor een goede werking van het organisme.

- Cellen zijn vergelijkbaar met kristallen (uitspraak van Schwann die ondertussen al fout verklaard zijn)

Op sommige site's zeggen ze dat Schwann ook zei dat cellen ontstaan uit andere cellen. Misschien dat iemand anders weet of het klopt dat Schwann deze uitspraak gedaan heeft.

Klopt het ook dat Schwann de cellen heeft onderverdeeld in twee klasse's (plactische en metabolische fenomenen) of is dit door iemandanders gedaan op basis van Schwann zijn meetresultaten?

Al bedankt bij voorbaat

groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [Biologie] de celtheorie van Schwann

Hier en hier al geweest?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 2

Re: [Biologie] de celtheorie van Schwann

Ja, deze sites waren de basis van al het zoekwerk. Maar als je dan verder zoekt, kom je verschillende sites tegen die dit tegenspreken.

Al bedankt in elk geval.

Berichten: 8.614

Re: [Biologie] de celtheorie van Schwann

Op sommige site's zeggen ze dat Schwann ook zei dat cellen ontstaan uit andere cellen. Misschien dat iemand anders weet of het klopt dat Schwann deze uitspraak gedaan heeft.
Deze uitspraak (Omnis cellula e cellula) werd gedaan door Rudolf Virchow in 1858.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer