[Informatica]Vraag over Photoshop-software

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 3

[Informatica]Vraag over Photoshop-software

Hallo allemaal :)

Ik ben hier net nieuw op dit forum, en mijn intresse werd getrokken omdat er hier een aantal mensen zitten die meer weten over photoshop.

Zelf heb ik Adobe photo reader, Jasc paint shop pro 8, en picassa 2

Maar nu zijn er nog un aantal vragen die ik graag zou willen weten:)

Met welke paint shop (die ook makkelijk te begrijpen is) kan je plaatjes kruizen door elkaar? En dan bedoel ik op zon manier: dat als een vrouw een beker vasthoud in haar rechterhand, dat je die beker eraf kan halen, en haar (bijvoorbeeld) een gun kan geven in haar hand?

Een nog veel beter voorbeeld is bijvoorbeeld een meisje dat in het gras staat, dat je het gras kan verlagen of weg kan halen, en haar op un bal kan laten staan, maar zo (kunstig) dat die bal nog een beetje inzakt ook, (door het gewicht van het meisje) Welke Paintshop/photoshop is zo handig dat je het daar mee kan verichten???

Zelf heb ik dus de bovengenoemde programma's op me pc staan, maar daar begrijp ik niet veel van. Als het mogelijk is, om toch met (de bovengenoemde programma's) het resultaat te bereiken dat ik hebben wil, kan/wil iemand dan zo vriendelijk zijn mij te vertellen hoe ik dat moet doen?

Mocht er een andere paintschop voor nodig zijn, dan hoor ik dat graag, maar ik hoop wel dat men mij een paintshop adviseerd die gratis te downloaden valt.

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen, dan ben ik gelijk uit de brand.

The gimp is iedergeval niks voor mij, veels te ingewikkeld, en die heb ik weer van me pc afgehaald.

En ik dacht us meer dan 10 gratis photoshops programma's te downloaden, maar die bleek ik na 14 dagen te moete betalen.

Dat waren programma's zoals:

Saintpaint 2

XnView

FaceFilter studeo

Shutterfly studio 2

Photoframe show

Photobie

Magicphoto

Photho clean express

Dit heb ik zon beetje gedownload, (op een website die beweerde dat het free software was) maar moest ik later gaan betalen.

Dus me enigste hoop is dat er hier nog iemand is die mij iets (goeds) kan adviseren.

Alsvast hartelijk bedankt!!

Groetjes McFlower

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Informatica]Vraag over Photoshop-software

Waar jij over praat is gevorderd werk, en er bestaat geen programma die zulke zaken voor je doet door op 1 knopje ofzo te drukken. Dit zijn zaken die je moet leren door ervaring op te doen met het programma. En dit zal je zeker niet op een forum leren, op zoek gaan naar tutorials is handig en zal je veel bijleren.

En je schrijft 'un' trouwens als 'een'. Een beetje op je taal letten is altijd aan te raden.

Berichten: 3

Re: [Informatica]Vraag over Photoshop-software

Vriendelijk bedankt voor je advies.

Maar ik schrijf zoals ik het prettig vind :)

En ik ben er van overtuigd dat een goed photoshop programma deze diensten kan leveren, zodat ik een optimaal resultaat kan boeken.

Wat tutorials inhoud heb ik echter geen idee, want daar ben ik niet bekend mee.

Ik kan best toegeven dat mijn kennis op photoshop klein is, en daarom ben ik ook opzoek naar een goed programma.

Ik heb reslultaten gezien van mensen die foto's konden bewerken, en de inhoud van de foto anders konden realiseren, dan wat de werkelijkheid inhoud.

Daarom ben ik overtuigd van een goed Photoshop programma.

Groetjes McFlower

Berichten: 78

Re: [Informatica]Vraag over Photoshop-software

je zou kunnen zoeken op "photofiltre" das het programmatje wat ik gebruik :)

die dingen die jij wilt moet je toch echt zelf doen :) dat doet zon programmatje niet voor je [rr]
There's only one person who can tell Pi, and thats me!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: [Informatica]Vraag over Photoshop-software

Ik kan best toegeven dat mijn kennis op photoshop klein is, (...)  ik ben er van overtuigd dat een goed photoshop programma deze diensten kan leveren
Aangezien je ervaring met photoshop klein is (toch het meest gebruikte grafische bewerkingsprogramma) krijg ik de indruk dat je redelijk een leek op dit gebied bent. Daarom kan ik me niet voorstellen hoe het mogelijk is dat jij ervan overtuigd bent dat er een programma moet zijn dat dat kan. Dat je het hoopt kan ik me voorstellen (zou ik ook doen). Maar ik (en een aantal anderen hier met mij) hebben wel ervaring met dergelijke software, en volgens ons bestaat het niet. Excuses als we niet zeggen wat je graag horen wilt...
Maar ik schrijf zoals ik het prettig vind [rr]
Niet helemaal waar: wanneer we vinden dat je te irritant schrijft wordt je account dicht gezet. Wanneer je graag goede antwoorden wilt, dien je ook wat energie in je vraagstelling te stoppen. Daarbij moet je je dus aanpassen aan de lezers. 'T is veelal een kwestie van eerst geven, dan nemen... En wat respect voor de mensen die de moeite nemen je vraag te beantwoorden kan ook geen kwaad.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Informatica]Vraag over Photoshop-software

En ik ben er van overtuigd dat een goed photoshop programma deze diensten kan leveren, zodat ik een optimaal resultaat kan boeken.
En dat kan het ook! Het is alleen niet zo dat iemand je kan zeggen: druk daar, klik hier en dan nog eens daar en hups, je hebt wat je wil. Nee zo werkt photoshop niet.

Ik werk zelf vaak met photoshop en vind van mezelf dat ik er toch wel redelijk ver met gevorderd ben, dus ik denk dat ik wel weet waar ik over praat.

Eigelijk is photoshop net zoals in het echt werken aan iets. Daar heb je ook je tools voor handen (penseel, verf, attributen) en door al die zaken te combineren kan je dus een bepaald effect bekomen. Er is in het echte leven ook geen pakket die je in die winkel kan gaan kopen om een schilderij te maken die er zal uitzien zoals jij wil. En dat is ook zo in photoshop.

Waarom denk je dat mensen opleidingen krijgen om met photoshop om te gaan?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: [Informatica]Vraag over Photoshop-software

Ik zou toch the Gimp nog eens proberen. Da's een populaire gratis Photoshop kloon, en al vind ik dat Gimp het niet haalt bij de "echte" Adobe Photoshop, het heeft wel veel mogelijkheden (meer dan menig commercieel programma).

Wat jij omschrijft moet er wel mee kunnen, al blijft het beslist handwerk. Ook met Photoshop trouwens. Layers maken, selecties knippen, etc. Dat werk.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 95

Re: [Informatica]Vraag over Photoshop-software

Ik zou toch the Gimp nog eens proberen. Da's een populaire gratis Photoshop kloon, en al vind ik dat Gimp het niet haalt bij de "echte" Adobe Photoshop, het heeft wel veel mogelijkheden (meer dan menig commercieel programma).
Het probleem bij the Gimp is oa : (nog) géén kleurbeheer
Wat jij omschrijft moet er wel mee kunnen, al blijft het beslist handwerk. Ook met Photoshop trouwens. Layers maken, selecties knippen, etc. Dat werk.
Dat kan inderdaad, en het is ook zo.

@ McFlower : Als je een beetje moeite doet, op het internet is daarover héél veel te vinden, en zelfs hier werd daaromtrent al een uitleg gegeven. Recent is hier een gelijkaardige vraag gesteld (om delen van een andere foto in je foto te plaatsen) en beantwoord.

Géén enkel programma, door simpelweg op een knopje te drukken, gaat dat voor je doen.

Het meest gebruikte programma ervoor is inderdaad Adobe Photoshop, maar een goekopere afgeslankte versie ervan, Photoshop Elements, is best betaalbaar.

Probeer eerst even zelf, en als er dan iets zou zijn dat niet lukt, kunnen we je nog altijd helpen. Met een uitleg ben je ook niet veel als je software ervoor niet hebt om het te doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: [Informatica]Vraag over Photoshop-software

Het probleem bij the Gimp is oa : (nog) géén kleurbeheer
Wat bedoel je met kleurbeheer, goed kunnen converteren tussen RGB en CMYK en werken met kleurenprofielen e.d.?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 95

Re: [Informatica]Vraag over Photoshop-software

WBE schreef:Het probleem bij the Gimp is oa : (nog) géén kleurbeheer
Wat bedoel je met kleurbeheer, goed kunnen converteren tussen RGB en CMYK en werken met kleurenprofielen e.d.?


Converteren niet zo zeer (ik werk zoveel mogelijk met het "embedded profiel" van de opname). Wat ik vooral bedoel met kleurbeheer is de proofing : om zo goed mogelijk voorspelbare en de best mogelijke kleuren te krijgen binnen de beperkingen van het uitvoerapparaat. Profielen bij the Gimp hebben geen zin (net zo min als in Windows paint, Windows- viewers...). Bij de gimp blijft het raden naar wat het eindresultaat zal zijn en dus is er in feite niet mee te werken.

Ik wil namelijk zien wat er uit de printer, het lab, uit de drukkerij komt wanneer ik een foto bewerk/afwerk.

Berichten: 3

Re: [Informatica]Vraag over Photoshop-software

Hartelijk dank voor de mensen die hier bij zitten die mijn vraag sirieus hebben genomen.

Ik heb inderdaad al begrepen dat met photoshop werken net zoiets is als knippen en plakken zoals je doet met paint:)

Er zal inderdaad geen programma zijn die het voledige werk uit handen neemt, door simpel weg op knopjes te drukken, maar dat er een programma moet zijn die juist geschikt is voor het resultaat dat ik bereiken wil, daar ben ik ook wel van overtuigd. En daarom was mijn vraag: welke photoshop is dat? Welke photoshop komt daar het dichtst bij in de buurt?

En dat Antwoord is mij gegeven. Het zal verder wel beetje experimenteren zijn met foto's want inderdaad, je kunt het niet meteen.

fietsen moet je inimmers ook leren [rr]

Een curcus volgen om met photoshop te werken lijkt me ook un grandioos idee, alleen wel jammer dat daar zo weinig mee geadverteerd word.

Maar ik denk dat ik nu wel verder kan met de informatie die me is gegeven.

Vriendelijke Groeten McFlower

Gebruikersavatar
Berichten: 267

Re: [Informatica]Vraag over Photoshop-software

Hartelijk dank voor de mensen die hier bij zitten die mijn vraag sirieus hebben genomen.


Volgens mij heeft niemand hier je vraag niet serieus genomen hoor!
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Reageer