Hoe groot is onze breincapaciteit?

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 12

Hoe groot is onze breincapaciteit?

Ik heb een beetje vreemde vraag misschien: Zou het mogelijk zijn om zó veel te weten of te onthouden dat je geheugen vol zit? Of is je geheugen oneindig?

Ik kom hierop omdat mijn broer laatst vroeg hoeveel gigabyte je hersenen hebben. (Hij is nogal met computers bezig. :wink: )

Graag jullie menig!!!
"Nec scire fas est omnia" - Horatius

(Ook is het niet juist alles te willen weten.)

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Hoe groot is onze breincapaciteit?

Groot genoeg.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Hoe groot is onze breincapaciteit?

Het geheugen is niet in Gigabytes uit te drukken.

*Belletje, rinkel* hier is volgens mij al een keer een discussie over geweest.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 52

Re: Hoe groot is onze breincapaciteit?

Ik heb een beetje vreemde vraag misschien: Zou het mogelijk zijn om zó veel te weten of te onthouden dat je geheugen vol zit? Of is je geheugen oneindig?
Makkelijk gevraagd, moeilijk te beantwoorden. Eigenlijk moet je de vraag zodanig stellen dat je een soort "onderzoekje" kunt opzetten om je eigen vraag te kunnen beantwoorden. Oppervlakkig gezien kan je inderdaad gewoon niet vergelijken tussen brein en pc. Dus moet je naar ander vergelijkingsmateriaal gaan kijken.

Bijvoorbeeld: een pc is veel beter in "harde data" onthouden (0 -1 etc), maar kan bijna geen patronen herkennen.

Of: een mens is veel beter in dingen aanleren dan een pc, maar zal het geleerde ook weer gemakkelijker vergeten.

Met andere woorden: welke aspecten wil je gaan vergelijken? Ik ben benieuwd naar je antwoord.
---- Correct me if I am wrong! ----

Berichten: 12

Re: Hoe groot is onze breincapaciteit?

Tja...

Het is meer wat beter zou zijn; een brein of een pc. Maar eigenlijk geef je hier al antwoord op; het ligt eraan wat je wil. Maar voor kennis kan je dus beter een pc zijn, maar qua intelligentie is een brein beter. Zeg ik het zo goed? Bedankt voor je antwoord!

Berichten: 206

Re: Hoe groot is onze breincapaciteit?

Wouter_Masselink schreef:Het geheugen is niet in Gigabytes uit te drukken.  

*Belletje, rinkel* hier is volgens mij al een keer een discussie over geweest.
Klopt: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=40942

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Hoe groot is onze breincapaciteit?

Mooi, dan kan hier een -slotje- op. We gaan in het door Troy aangegeven topic verder.
"Meep meep meep." Beaker

Gesloten