[mechanica] controle van vliegtuigen

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 1

[mechanica] controle van vliegtuigen

Ik bezig met een studie over de controle van vliegtuigen. Dit is niet echt mijn vakgebied, dus heb ik enkele vraagjes:

-Hoe zit het met Gyroscopische effecten tijdens acrobatiefiguren

-de stroming van de lucht over de roeren

-hoe modeleer ik een kompas dat werkt op basis van een trillende vork met twee trillende puntmassa's.

Het heeft allemaal wat te maken met de impulswetten van de mechanica, maar ik geraak er niet uit. (alles moet mechanisch besproken worden)

Het zou fantastisch zijn als iemand mij kan helpen en waar ik verder informatie kan vinden.

matthias

Gebruikersavatar
Berichten: 1.448

Re: [mechanica] controle van vliegtuigen

Je vragen zijn op zijn zachts gezegd nogal algemeen.

Volgens mij zijn er nogal wat gyroscopische effecten bij acrobatie figuren. Een conventionele (airdriven gyro) kunstmatige horizon is bij bijvoorbeeld een simpele 60 graden bocht al totaal onbetrouwbaar en mag alleen gebruikt worden bij het in en uit rollen om verder genegeerd te worden. Sterker nog, als je een dergelijke gyroscoop inbouwt in een zeer snel accelererend vliegtuig kan deze al een fout aangeven bij een horizontale rechtlijnige vlucht (uit mijn hoofd zeg ik accelereren resulteert in een helling naar rechts). Acrobatie is een breed begrip.

Met stroming van lucht over roeren kan je hele boeken vullen. Misschien heb je iets aan deze link. Het is een algemene vraag antwoord site over alles dat met vliegen te maken heeft. Al zie ik dat het gedeelte instrumenten wat summier is.

http://www.aerospaceweb.org/question/list.shtml

Reageer