sterren kijken in Zwitserland

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 5

sterren kijken in Zwitserland

ik ga in de krokus naar Zwitserland op skireis en ik dacht: dit is een kans om eens naar de sterren te kijken (met mijn monokijker) vanop een hoger gelegen gebied, met waarschijnlijk veel minder lichtvervuiling.

nu mijn vraag: kan iemand mij enkele spannende verschijnselen der ruimte aanraden (sterrenhopen, nevels, dubbelsterren,...) liefst diegene die makkelijk te oriënteren zijn. zoals de orionnevel e.d.

of als mensen een link hebben van goede sterrenkaarten. zelf heb ik al vaak gezocht op het internet, maar ik vind nooit overzichtelijke sterrenkaarten. de enige die ik heb is er een uit EOS.



en het schijnt dat saturnus te zien is. maar reist hij van oost naar west of van west naar oost.

Berichten: 80

Re: sterren kijken in Zwitserland

Op http://www.heavens-above.com hebben ze een ongelofelijk uitgebreide database met geografische locaties, selecteer daar je vakantieoord en je kunt een goede kaart van de hemel krijgen :shock:

Berichten: 50

Re: sterren kijken in Zwitserland

dat zou grappig zijn dat je saturnus zou kunne bekijken :shock: en jupiter dan ook zeker want jupiter is nu eenmaal groter dan saturnus. wat ik je alvast kan zeggen als er zeer weinig lichtvervuiling is dat je dan als je heel goed kijkt de melkweg kan zien.

Reageer