Springen naar inhoud

ongeluksbrenger

• Log in om te kunnen reageren

sirc

sirc

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 februari 2007 - 21:48

als ik een boekje zou uitgeven waarin de wet van murphie in uitleg zodat iedereen het verstaat, zou iedereen dan meer ongeluk hebben of er gewoon meer op letten en zo denken dat hij meer ongeluk heeft.
relativiteit is als naast een mooi meisje zitten, een uur lijkt een minuut... Einstein, we love you

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Heezen

Heezen

• >250 berichten
  • 481 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 februari 2007 - 22:08

wat is die wet?
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just fucked urself..
Correct me if I'm wrong.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 februari 2007 - 22:11

In het kort: "Wat kan misgaan, zal misgaan". In het iets minder kort.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Herodotus

Herodotus

• >250 berichten
  • 614 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 februari 2007 - 16:44

Koppel de wet van Murphy eens aan het principe dat elke gedachte zich wil openbaren in de werkelijkheid.
Dan zou negativisme een "selffulfilling prophecy" worden.
Omgekeerd geldt natuurlijk ook.
Stuur mij maar naar de hel, Petrus. Lekker warm.

sirc

sirc

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 februari 2007 - 18:01

... Dan zou negativisme een "selffulfilling prophecy" worden.
Omgekeerd geldt natuurlijk ook.

bedoel je met een self-fulling prophecy een voorspelling die onbewust wordt uitgevoerd door degene waartegen die werd uitgespoken.

vb: ik voorspel dat jij morgen cornflakes zal eten i.p.v. gewone boterhammen en zeg dat in een vreemde context zodat het lijkt alsof God, voor zover die al bestaat, het zo wil, dat jij dan onbewust toch cornflakes zal eten als ontbijt. of iets dergelijks.
relativiteit is als naast een mooi meisje zitten, een uur lijkt een minuut... Einstein, we love you

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 februari 2007 - 18:03

In het kort: "Wat kan misgaan, zal misgaan". In het iets minder kort.

Uhm.. TD!, op de site die jij noemt staat o.a. dit:

De Wet van Murphy moet niet met de Wet van Bedrog - "Als iets mis kan gaan, dan gaat het mis"- worden verward.

Jij hebt het dus over de Wet van Bedrog, terwijl de TS het over de Wet van Murphy heeft. Deze luidt namelijk: "Als er meer dan één manier is om een taak te doen en één van die manieren in een ramp zal resulteren, dan zal iemand het zo doen"
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Herodotus

Herodotus

• >250 berichten
  • 614 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 februari 2007 - 19:40

The self-fulfilling prophecy is, in the beginning, a false definition of the situation evoking a new behaviour which makes the original false conception come true.

Deze omschrijving heb ik uit Wiki.
Stuur mij maar naar de hel, Petrus. Lekker warm.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures