Latex

Moderator: Miels

Berichten: 175

Latex

Hallo allemaal,


Ik wil graag mijn verslagen gaan maken in Latex. Maar ik heb er nog helemaal niets van meegekregen. Ik weet dus ook nog totaal niet hoe het werkt... Zijn er hier mensen, die weten waar je Latex kunt downloaden, compleet met alle mogelijke packages, en waar ik een zeer uitgebreide handleiding (liefst in het Nederlands) kan vinden, over hoe te werken met dit programma! Alvast hartelijk dank voor de hulp!!

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Latex

Op dit forum staat een FAQ; 'Hoe werk ik met Latex?'.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Berichten: 175

Re: Latex

Op dit forum staat een FAQ; 'Hoe werk ik met Latex?'.


Ja, oké, maar dan heb ik dat programma toch nog niet? Waar kun je dat downloaden (met alle packages, want dat is belangrijk) en is er geen concrete handleiding? Is die FAQ niet bedoeld voor dit forum?

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Latex

Excuses, daar had ik over heen gelezen.


Hier hier kan je wat startende informatie vinden.


Op deze pagina kan je 'm downloaden.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Latex

Setting up LaTeX for Windows 9x/NT/2000/XP.


Ik gebruik Miktex met TeXnicCenter als editor.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 175

Re: Latex

TD! schreef:Setting up LaTeX for Windows 9x/NT/2000/XP.


Ik gebruik Miktex met TeXnicCenter als editor.

Oke, zitten hier alle packages bij? Wat moet ik precies installeren om alles geintegreerd te hebben in het latex-programma?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Latex

Miktex heb je nodig en dan een editor (zoals TeXnicCenter).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 175

Re: Latex

Miktex heb je nodig en dan een editor (zoals TeXnicCenter).


Oke, en dan heb je dus alle packages voor grafieken, afbeeldingen en alle andere opties in het programma zitten? Want dat vindt ik namelijk nogal belangrijk, omdat ik niet steeds weer nieuwe packages wil hoeven installeren. Graag het totale pakket in één keer. En welke versie van Miktex raad je me aan?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Latex

Ik ken de nummers niet uit m'n hoofd en mijn installatie is alweer een tijd geleden, de laatste (stabiele) zou ik zeggen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 175

Re: Latex

Ik ken de nummers niet uit m'n hoofd en mijn installatie is alweer een tijd geleden, de laatste (stabiele) zou ik zeggen.


Sorry dat ik zo lastig ben, maar ik vroeg of je dan alle packages erin hebt zitten? [rr]

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Latex

Iedereen kan zelf een package maken, dus wellicht zitten ze daar niet "allemaal" in, wel de gangbare veronderstel ik.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Latex

met Miktex heb je normaal voldoende
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 175

Re: Latex

TD! schreef:Setting up LaTeX for Windows 9x/NT/2000/XP.

Ik gebruik Miktex met TeXnicCenter als editor.


Oke, ik heb nu MikTex geinstalleerd, inclusief alle packages :grin: maar ik kan nog niets doen. (Ik kan nergens een verslag in schrijven) Moet ik nu TeXnicCenter installeren en vervolgens openen om daarin een verslag te schrijven. Is alles dan meteen gekoppeld?

Berichten: 175

Re: Latex

Oke, ik heb nu MikTex geinstalleerd, inclusief alle packages :grin: maar ik kan nog niets doen. (Ik kan nergens een verslag in schrijven) Moet ik nu TeXnicCenter installeren en vervolgens openen om daarin een verslag te schrijven. Is alles dan meteen gekoppeld?

En laat ik er meteen nog een vraag aan vastbinden: Hoe kan ik in TeXnicCenter iets omzetten naar pdf?? Want anders heb ik daar natuurlijk niets aan...


Mod Ger: niet bumpen, volgende keer komt er een slotje.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Latex

Je kan als exportformaten kiezen uit dvi, ps en pdf. Je moet naar pdf exporteren (je hebt uiteraard acrobat reader nodig).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer