Springen naar inhoud

Biologische sterkwater preparaten

• Log in om te kunnen reageren

Loek_vloeistof_preparatie

Loek_vloeistof_preparatie

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 februari 2007 - 09:36

Ik prepareer al een tijdje dieren en organen van dieren op sterk water. Al bekend is het feit dat formaline of formaldehyde kankerverwekkend is en ik gebruik dan ook alleen alcohol 95% of hoger.
Ik ben nu bezig met een situs-buikholte preparaat van een muis (Mus musculus albino) maar toen ik hem dan even in gewoon water hield in de houding zoals hij gaat komen zweven alle darmen naar boven, maar omdat die natuurlijk vastzitten bleven ze hangen voor de longen, lever, hart, milt etc. En omdat formaline ook fixeerd en zorgt dat iets hard wordt, dacht ik als ik de muis nou op zijn rug met alle organen zoals ik dat wil in een schotel formaline laat drenken, wordt alles onbuigbaar en stevig en blijft alles op zijn plek als hij in zijn daadwerkelijke pot zit.
Mijn vraag is nu:
Formaline is alleen formaline in een oplossing van water van 37%. Maar ik heb formaldehyde 36% gebruikt, zal er zich hetzelfde effect voordoen als bij formaline?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 maart 2007 - 11:14

Formaline is een oplossing van formaldehyde.

Dus formaline 37 % en formaldehyde 36 % zijn vrijwel gelijk.

Ik denk dan ook niet dat je enig verschil zal merken.
β-Damascenon en maneschijn

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures