E-mailverslaving aangepakt

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

E-mailverslaving aangepakt

Er waren al twaalf-stappen-plannen voor alcoholisten en drugsverslaafden. Een bedrijfscoach uit Pennsylvania heeft er nu één opgesteld voor mensen die geregeerd worden door hun mailbox.


Lees meer... Kijk
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: E-mailverslaving aangepakt

Volgens mij heeft die bedrijfcoach absoluut niet door dat email een zeer belangrijk communicatiemiddel is


2. Commit to keeping your inbox empty.

Met 100+ mailtjes per dag is dat best moeilijk


3. Create files where you can put inbox material that needs to be acted on.

Zowel Outlook als Thunderbird hebben hier flag-functies voor


4. Make broad headings for your filing system so that you have to spend less time looking for filed material.

Zoekfunctie misschien?


5. Deal immediately with any e-mail that can be handled in two minutes or less but create a file for mails that will take longer.

Hier zie ik het nut niet van in. Outlook gebruikt trouwens standaard Word als editor (op de achtergrond). Wat is het verschil dan?


10. Reduce the amount of e-mail you receive.

En hoe zou ik dat moeten doen? Door meer met collega's te bellen in plaats van te mailen? Nutteloze vergaderingen houden? Of de halve wereld rondreizen om met bedrijven, klanten en universiteiten te praten?


11. Save time by using only one subject per e-mail; delete extra comments from forwarded e-mail, and make the subject line detailed.

Levert alleen maar meer emailtje op. Is dus een contradictie op punt 10


Email verkeer bevordert juist de werkproductie. Minder gechat over de telefoon. Collega's en klanten kunnen je vraag beantwoorden op het moment dat het hun uitkomt (je houdt ze dus niet van hun werk.)


Misschien dat Marsha Egan zelf eens aan het werk moet gaan in plaats van onzinnige stukjes te schrijven en de publiciteit op te zoeken.


Conclusie: bedrijfcoaches zijn nutteloos [rr]
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 183

Re: E-mailverslaving aangepakt

Helemaal mee eens bart!!
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: E-mailverslaving aangepakt

Ben ik het niet mee eens. Wanneer iemand om de 5 minuten zijn inbox checkt dan is er telkens tijd nodig om weer aan het werk te gaan en er weer in te komen. Kost telkens tijd. Op een vast aantal momenten je email controleren zou wel moeten werken.


Nu ik dit zo schrijf valt me op dat het een het ander niet uitsluit. Email is een nuttig communicatiemiddel, maar overkill is altijd mogelijk.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: E-mailverslaving aangepakt

Wanneer iemand om de 5 minuten zijn inbox checkt dan is er telkens tijd nodig om weer aan het werk te gaan en er weer in te komen. Kost telkens tijd.
Inderdaad. 'Waar was ik nu ook alweer mee bezig...?'


Zelf kijk ik zodra ik m'n laptop start en zodra ik via MSN een melding krijg. Anders kijk ik niet
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Reageer