Geraak ik ooit op de maan?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Geraak ik ooit op de maan?

Ik ben ongelooflijk (echt wel ongelooflijk) ontroerd als ik de beelden zie van de verschillende Apollo's en me dan voor te stellen dat er mensen op de maan rondgelopen hebben...

Bestaat de kans dat ik ooit zelf op de maan zal rondlopen? Ik heb een klein beetje hoop want bij Apollo 17 is ook een wetenschapper meegestuurd, dus ik hoef niet voor astronaut te studeren. Dat ben ik niet van plan te doen, ik ga voor iets wetenschappelijks.

Berichten: 49

Re: Geraak ik ooit op de maan?

ik denk het wel momenteel is de commerciele ruimte vaart enorm in de gang alleen je zult wel wat geld moeten hebben en ook zul je niet al te oud moeten zijn [rr] maar je kan neit zomaar mee op een reis astronauten hebben maandelange trainingen en die voeren proefjes uit voor wetenschappers
"So others may live"

The Guardian

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Ik neem aan dat Neerlands trots André Kuipers wel bekend bij je is? Hij is een arts, die ook de ruimte in is geweest. Ik weet niet precies wat, maar er waren een aantal (10-20 oid) proeven die bij zero-gravity uitgevoerd moesten worden. Kuipers wilde die zelf graag doen, en toen is het balletje gaan rollen. Dan is het gewoon een kwestie van doorzetten, de juiste mensen contacteren en een goed plan hebben. En volgens mij is Kuipers ook al de 40 gepasseerd, dus je hoeft niet per se een jonge god te zijn [rr]
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 182

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Wie zou niet op de maan willen lopen .. [rr] Maar zelfs als de commerciele ruimtevaart meer op gang is gekomen moet je ontzettend rijk zijn, en zelfs als je het geld hebt is de kans klein dat je word uitgekozen tussen al die mensen die er ook wel een fortuin voor over hebben.

Je kan inderdaad ook wetenschapper worden, maar dan rest hetzelfde: hoe zorg je dat jij word uitgekozen?

Berichten: 49

Re: Geraak ik ooit op de maan?

als het was zoals het hier is de juiste mnsen kennen als het is zoals in nederland goeie scores halen [rr] ik denk van beide wel wat
"So others may live"

The Guardian

Gebruikersavatar
Berichten: 50

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Ik zou zelf (voorlopig toch) liever niet de ruimte in gaan, het lijkt me nog net iets te risicovol.

Maar volgens mij is de kans reëel dat over zon 50 jaar, iemand die niet persé SUPERrijk is op de maan geraakt.

Iets in de marge van een huis kopen misschien...

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Nu ben je 16. Als je later vrouw en kinderen hebt, en een dosis gezond verstand,gaat dat verlangen wel over.

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Voor 20 miljoen dollar kun je al voor 10 dagen de ruimte in!
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Met 20 miljoen dollar kun je véél mensen gelukkig maken, en een tijdje langer dan 10 dagen. 20 Miljoen dollar er door draaien om 10 dagen je eigen geluk na te streven, dat vind ik gewoon schandelijk.

Berichten: 751

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Met 20 miljoen dollar kun je véél mensen gelukkig maken, en een tijdje langer dan 10 dagen. 20 Miljoen dollar er door draaien om 10 dagen je eigen geluk na te streven, dat vind ik gewoon schandelijk.


Ieder zijn eigen meug, raf. Overigens, als ik naar de huidige ontwikkelingen kijk met alle problemen die er spelen, denk ik dat we blij mogen zijn als er over vijftig jaar een dienstregeling richting maan is voor de niet al te gefortuneerden. Het wachten is op werkelijk betrouwbare technieken. En we zullen het ook echt alleen van ondernemers als Branson en Rutan moeten hebben, want NASA kiest er voor zich de eerstkomende halve eeuw met een Apolloderivaat te behelpen.
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Met 20 miljoen dollar kun je véél mensen gelukkig maken, en een tijdje langer dan 10 dagen. 20 Miljoen dollar er door draaien om 10 dagen je eigen geluk na te streven, dat vind ik gewoon schandelijk.
Al smelt iemand 20 miljoen dollar om tot paperclips, zolang hij dat geld op een eerlijke manier verdient heeft is dat zijn eigen keuze.

Iedereen moet vrij zijn om zijn eigen keuzes te maken hoe stom dat ook voor een ander lijkt.

On topic:

Ik denk dat er met ruimtetoerisme wel een hoop te verdienen valt.

Dus de moeite waard van het zoeken naar goedkopere alternatieven om nog meer te verdienen.

Het zal steeds goedkoper worden de vraag is alleen hoe lang dat nog duurt.

De afgelopen 30 jaar is er erg weinig verandert op 'reizen naar de maan gebied'.

Maar ik denk dat de komend 50 jaar we wel een heel eind op weg komen voor betaalbaar maantoerisme.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Het optimisme druipt er hier vanaf. De tijd dat het mogelijk zal zijn om als gewone mens, voor een betaalbare prijs naar de maan te reizen, is zeker niet voor morgen. Geen van ons zal dat ooit nog meemaken. Als de techniek ver genoeg gevorderd is, zal men de maan eerder gebruiken als militaire basis. Die de maan beheerst is baas over de aarde. Ongewenst publiek zal men daar zeker niet nodig hebben. Om een kans te maken ooit op de maan te lopen, zul je moeten studeren, véél studeren. Met een doctoraat in de wetenschappen, goeie gezondheid en de juiste connecties maak je misschien een kans.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Nogal een negatieve insteek, Raf. Waarom zou dat zo zijn? Als het zo is dat "wie de maan beheerst, de aarde beheerst", dan is het toch juist interessant om er allemaal toeristen op lost te laten? Dan is er geen enkele natie die de maan beheerst.

Overigens betwijfel ik ten zeerste of er maar 1 natie zal zijn die de maan "koloniseert". Als de Nasa er zit, zal het niet lang duren voordat Japan of China ook komt. De Russen willen op een gegeven moment ook niet achterblijven en wie weet wil ESA ook nog wel meedoen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 12.262

Re: Geraak ik ooit op de maan?

De maan als militaire basis? Dat klinkt als een bijzonder onzinnig plan eigenlijk. Zou je iets op aarde willen bestoken vanuit de ruimte, dan kun je dat beter uit orbit doen dan vanaf de maan... goedkoper om er te geraken, makkelijker mikken, en net zo onmogelijk voor niet-ruimtevarende landen om zich daartegen te verdedigen.

Overigens denk ik niet dat er van maantoerisme zoveel terecht zal komen - de maan is natuurlijk fascinerend maar het heeft weinig nut erheen te gaan voor iets anders dan toerisme. het lijkt het me sterk dat er betaalbare techniek ontwikkelt zal worden voor toerisme alleen.

Ondertussen gaat de techniek om steeds meer objecten goedkoper in een baan rond de aarde te krijgen wel gewoon door. Lanceringskosten voor sattelieten lopen met de jaren wel terug, dus de kans om een keer een rondje door de ruimte te maken voor de lol blijft aanwezig. Of je als passagier erg comfortabel zit op een raket die eigenlijk gemaakt is voor payload als sattelieten valt alleen nog te bezien, maar je moet er wat voor over hebben :D
Victory through technology

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Als de techniek ver genoeg gevorderd is om goedkoop naar de maan te vliegen, zou men daar best onze nucleaire afval dumpen. Het ligt er veilig en ver van ons bed.

Reageer