Open-source Replicator? Home-built 3-D Printer Could Launch

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 183

Open-source Replicator? Home-built 3-D Printer Could Launch

Some day, Cornell engineer Hod Lipson believes, every home will have a "fabber," a machine that replicates objects from plans supplied by a computer. Such devices could change how we acquire common products, he suggests: Instead of buying an iPod, you would download the plans over the Internet and the fabber would make one for you.


Lees meer...


Bron: ScienceDaily Headlines

Daily headlines about discoveries in the physical and life sciences, health and medicine, the environment, and technology, from the world's leading universities and research centers.

Berichten: 4.546

Re: Open-source Replicator? Home-built 3-D Printer Could Launch

Woa, dit komt inderdaad wel in de buurt van het Star Trek apparaat. Het is toch bijna griezelig dat we in zo'n korte tijd steeds meer dingen ontwikkelen die vooral voor het futuristische effect in die series zijn gestopt. Ik verwonder en verbaas me er nog steeds over.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Open-source Replicator? Home-built 3-D Printer Could Launch

Naja, het is toch wel iets heel anders dan een "replicator"hoor. Die vormt uit de protonen, neutronen en elektronen van de lucht hetgeen jij wilt hebben. De "fabber" bouwt het spulletje op uit cartridges.


Maar het is wel een mooie ontwikkeling! [rr]
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 4.546

Re: Open-source Replicator? Home-built 3-D Printer Could Launch

Ja het is anders, maar het komt eng dichtbij. Ik ben benieuwd hoe groot die cartridges zijn en wat er allemaal in zou zitten.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Open-source Replicator? Home-built 3-D Printer Could Launch

Wat is het nut om overal een persoonlijk fabricage apparaat te hebben?

Rapid prototype machines zijn erg praktisch, maar een printer die een iPOD maakt is dat niet. Massaproductie kan dan niet gebruikt worden op de kosten te drukken.

En dan heb ik het nog niet over piraterij.

Reageer