[nederlands] Lord of the Rings

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 51

[nederlands] Lord of the Rings

Beste forum'ers,

Ik ben bezig met een boekverslag van het eerste deel van de Lord of the Rings. Misschien dat er een aantal kenners onder jullie zijn die mijn vraag weten te beantwoorden.

Het gaat over een droom van Boromir: (zie afbeelding), hij probeert een keer de Ring af te pakken van Frodo, om hem zelf te kunnen gebruiken. Hierna gaat hij in de strijd met een aantal Uruk-hai's (dit zijn orksen die het daglicht wel kunnen verdragen) die Merijn en Pepijn (de mede reisgenoten) aanvallen.

Hierbij komt Boromir om het leven.

Nu heeft die Boromir een droom gehad, en daar kwam dit onderstaande fragment in voor. En dit schijnt met zijn dood iets te maken gehad te hebben.

Maar ik weet dus niet wat [rr]

Weet iemand ook wat die Isildurs vloek is geweest?

Afbeelding

Zoek het Zwaard dat is geschonden;

In Imladris leeft het voort;

De raad die zal worden gegeven

Is sterker dan Morgul-woord.

Een teken zal verkonden

Dat het lot zich voltrekken gaat

Want Isildurs Vloek zal herleven

En de Halfling zal stellen de daad


BvD

Berichten: 51

Re: [nederlands] Lord of the Rings

pardon, volgens mij moest hij in het 'huiswerk en practica' topic staan.

Excuses

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: [nederlands] Lord of the Rings

verplaatst
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [nederlands] Lord of the Rings

De vloek dat iedereen de ring wil vanwege de macht die je ermee verkrijgt?

EDIT:
Sauron zou pas echt vernietigd zijn geweest als de Ring in het vuur van de Doemberg geworpen zou zijn, maar Isildur besloot de Ring voor zichzelf te houden. Dit leidde echter tot zijn dood. Toen hij in het jaar 2 van de Derde Era door de Irisvelden trok viel een groep Orks zijn mannen aan. Zij doodden Isildurs drie oudste zonen. Isildur deed de Ring aan zijn vinger en werd hierdoor onzichtbaar. Hij sprong de rivier in en zwom weg, maar in het water gleed de Ring van zijn vinger waardoor hij weer zichtbaar werd. Een Ork zag hem en schoot een pijl in zijn rug die hem doodde. Zijn lijk werd nooit gevonden, en de Ring ging verloren.
De vloek is dus de hebzucht naar macht
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 481

Re: [nederlands] Lord of the Rings

Hmm, de huiswerk forum wordt steeds vaker belast door niet béta vakken vragen, kunnen we daar misschien geen apart forum voor maken?
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [nederlands] Lord of the Rings

Hmm, de huiswerk forum wordt steeds vaker belast door niet béta vakken vragen, kunnen we daar misschien geen apart forum voor maken?
Vind ik wel meevallen eerlijk gezegd
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 51

Re: [nederlands] Lord of the Rings

Okeej, en die hebzucht is dusde dood geworden van Bordomir..

Danku

Reageer