Springen naar inhoud

Warmste winter ooit

• Log in om te kunnen reageren

Nu.nl-feed

Nu.nl-feed

• >250 berichten
  • 477 berichten
  • Nieuwsbot

Geplaatst op 28 februari 2007 - 11:00

Geplaatste afbeelding

DE BILT - De winter van 2006-2007 was de warmste sinds in 1706 met metingen is begonnen. Dat heeft een woordvoerder van het KNMI woensdag gezegd.

Lees meer...

Bron: NU.nl Wetenschap
NU.nl Rich Site Summary

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

natuurkunde-nerd

natuurkunde-nerd

• >100 berichten
  • 183 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2007 - 12:16

Ik wil sneeuw [rr] Nee hoor ik heb toch liever zo'n lekker zonnetje!
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)

nicolai

nicolai

• >25 berichten
  • 49 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2007 - 13:02

kom dan maar naar curacao :)[rr]
"So others may live"
The Guardian

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2007 - 14:41

Gaat na een tijdje ook vervelen [rr] En in een klimaat als van Curacao valt zeker ook wel veel regen, dat wordt zo klam.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

natuurkunde-nerd

natuurkunde-nerd

• >100 berichten
  • 183 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2007 - 19:32

Beetje variatie in het weer mag van mij wel, zo is geen één dag hetzelfde!
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)

Rogier.V

Rogier.V

• >100 berichten
  • 182 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2007 - 20:48

Vond het wel lekker zo [rr]. Ze zeggen in het nieuwsbericht dat de opwarming van de aarde ook een oorzaak is, maar ik betwijfel dit. Zo snel gaat dat toch niet?
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 maart 2007 - 21:32

Vond het wel lekker zo [rr]. Ze zeggen in het nieuwsbericht dat de opwarming van de aarde ook een oorzaak is, maar ik betwijfel dit. Zo snel gaat dat toch niet?

Het was inderdaad wel lekker. De opwarming van de aarde gaat gewoon door. Hoe snel precies weet ik niet. Filmtip: Al gore. Hij houdt in die film een presentatie over het broeikaseffect.
Ik vrees alleen voor de zomer. Als het in de winter nu al zo warm is, hoe erg zal het in de zomer dan wel niet zijn?
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2417 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2007 - 21:34

Het was inderdaad wel lekker. De opwarming van de aarde gaat gewoon door. Hoe snel precies weet ik niet. Filmtip: Al gore. Hij houdt in die film een presentatie over het broeikaseffect.
Ik vrees alleen voor de zomer. Als het in de winter nu al zo warm is, hoe erg zal het in de zomer dan wel niet zijn?

Nog lekkerder! :) :)
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 maart 2007 - 21:36

Ik denk eerder nogal warm... Ik vond het deze zomer al warm, en met mij zeker meer mensen. Ik denk dat, mochten de verhoudingen tussen zomer- en wintertemperatuur hetzelfde zijn, we 40 graden niet uit mogen sluiten. Dat vind ik toch wel enigzins warm...
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Rogier.V

Rogier.V

• >100 berichten
  • 182 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2007 - 11:03

Filmtip: Al gore. Hij houdt in die film een presentatie over het broeikaseffect.

Ik heb hem inderdaad gezien. Waar ik mij erg aan stoor is hoe hypocriet hij is. Zelf heeft hij limo´s, prive-jets, meerdere auto's enzo. En dan zegt hij tegen ons dat we minder moeten reizen, en minder energie moeten gebruiken [rr]

Ik hoop niet dat deze zomer nog warmer word dan de vorige.. Dan ga ik wel de hele vakantie in Rusland kamperen ofzo :)
Maar doe mij maar de herfst en de lente, niet te warm en niet te koud.

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 maart 2007 - 14:11

Filmtip: Al gore. Hij houdt in die film een presentatie over het broeikaseffect.

Ik heb hem inderdaad gezien. Waar ik mij erg aan stoor is hoe hypocriet hij is. Zelf heeft hij limo´s, prive-jets, meerdere auto's enzo. En dan zegt hij tegen ons dat we minder moeten reizen, en minder energie moeten gebruiken [rr]

Inderdaad. Hoeveel energie heeft er wel niet gezeten in die presentatie maken? Al die vliegreizen enzo. Ik wil het niet eens weten...

Ik hoop niet dat deze zomer nog warmer word dan de vorige.. Dan ga ik wel de hele vakantie in Rusland kamperen ofzo  :)  

Ik ga met je mee :) Ik heb denk ik liever lente. Minder regen :)

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2007 - 18:11

Inderdaad. Hoeveel energie heeft er wel niet gezeten in die presentatie maken? Al die vliegreizen enzo. Ik wil het niet eens weten...

Zijn er helaas nog andere goede methodes om die presentatie goed te laten zien aan het publiek? Peer-viewed op internet bereikt minder mensen. En trouwens, je mag energie zuipen zoveel als je wilt, als die energie maar goed wordt opgewekt. Ik denk alleen dat dat niet het geval is. Zijn energierekening is trouwens verdubbelt. Alleen, het gaat niet om de man zelf (hoewel ik vond dat de film wel teveel om hemzelf ging, met zn koeienfokkerij [rr]) maar om de boodschap, die staat totaal los van Al Gore. Wij zijn er trouwens heen geweest met ongeveer 200 leerlingen (alle 4TL, 5havo en 4atheneum) en ik moet zeggen dat ik mij nog nooit zo erg heb geschaamt voor mijn leeftijdsgenoten...Het ergste is nog, dat ze er TOTAAAAAAAAAL gaan fuck om gaven, veelgehoorde reactie "Hij was echt niks aan" JA HEHE!!! Die film HOORT niet leuk te zijn! Als je die film leuk vind, dan is er echt iets mis met je. Ze gaven dus ook geen ruk om de boodschap, om het signaal dat werd afgegeven. Echt, ik schaamde me ZO erg, nu nog steeds overigens. Hoewel er natuurlijk wel zijn die er om geven, maar die lijken zwaar ondervertegenwoordigd. Ik weet niet of iemand hier het Brabants Dagblad leest? Daar stond het in, ik weet niet onder welk kopje, maar dat het Cambium naar die film ging.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Spitfire28

Spitfire28

• >250 berichten
  • 597 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 maart 2007 - 18:30

Ik hoop niet dat deze zomer nog warmer word dan de vorige.. Dan ga ik wel de hele vakantie in Rusland kamperen ofzo :)

hangt ervanaf waar in Rusland hé

hoe meer in het binnenland (ver weg van de kust) hoe warmer ;-)

Rogier.V

Rogier.V

• >100 berichten
  • 182 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2007 - 21:57

Zijn er helaas nog andere goede methodes om die presentatie goed te laten zien aan het publiek? Peer-viewed op internet bereikt minder mensen. En trouwens, je mag energie zuipen zoveel als je wilt, als die energie maar goed wordt opgewekt. Ik denk alleen dat dat niet het geval is. Zijn energierekening is trouwens verdubbelt. Alleen, het gaat niet om de man zelf (hoewel ik vond dat de film wel teveel om hemzelf ging, met zn koeienfokkerij :)) maar om de boodschap, die staat totaal los van Al Gore. Wij zijn er trouwens heen geweest met ongeveer 200 leerlingen (alle 4TL, 5havo en 4atheneum) en ik moet zeggen dat ik mij nog nooit zo erg heb geschaamt voor mijn leeftijdsgenoten...Het ergste is nog, dat ze er TOTAAAAAAAAAL gaan fuck om gaven, veelgehoorde reactie "Hij was echt niks aan" JA HEHE!!! Die film HOORT niet leuk te zijn! Als je die film leuk vind, dan is er echt iets mis met je. Ze gaven dus ook geen ruk om de boodschap, om het signaal dat werd afgegeven. Echt, ik schaamde me ZO erg, nu nog steeds overigens. Hoewel er natuurlijk wel zijn die er om geven, maar die lijken zwaar ondervertegenwoordigd. Ik weet niet of iemand hier het Brabants Dagblad leest? Daar stond het in, ik weet niet onder welk kopje, maar dat het Cambium naar die film ging.

Inderdaad waren de stukjes over hemzelf (en dat zijn zoon/dochter bijna overleden was ofzo?) niet echt passend in het verhaal, stond er totaal los van. Ik vond de film in het totaal gezien niet echt boeiend, had iets minder grafiekjes verwacht, en wat meer mooie beelden. Het was meer wat herhaling van de feiten, maar toch denk ik dat ze het allemaal iets spannender en pakkender konden brengen door wat meer foto's te laten zien. Maakt ook veel meer indruk (op mij dan) dan een grafiek.
Zelf denk ik dat het inderdaad allemaal door de mens komt, al snap ik het ook wel dat mensen denken dat het door de natuur is. Gezien het aantal veranderingen die er al zijn geweest op aarde in het klimaat. Toch is (voor zover ik weet?) het nog nooit voorgekomen dat het co2 niveau zo erg is gestegen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures