94.000 Zelfmoordpogingen per jaar

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 477

94.000 Zelfmoordpogingen per jaar

Afbeelding


UTRECHT - Jaarlijks proberen 94.000 mensen zelfmoord te plegen. Verder zitten 410.000 mensen zo in de put dat zij aan zelfmoord denken. Dat blijkt uit een onderzoek dat het Trimbos-instituut woensdag bekend heeft gemaakt. Per jaar slagen 1600 Nederlanders erin zichzelf van het leven te beroven.


Lees meer...


Bron: NU.nl Wetenschap

NU.nl Rich Site Summary

Berichten: 249

Re: 94.000 Zelfmoordpogingen per jaar

Tja, wanneer ben je beter af, met of zonder gevoel?


Bedrijfskundig: ziekenzorg verzekeringsmaatschappijen zullen dit toejuichen, immers de kosten van niet betaalde premies worden minder.


De politicus geeft een geschokte tirade leveren maar in zijn achterhoofd:

Aantal werkelozen wordt minder.

Aantal kinderen die penitentiair vastgezet moeten worden daalt.

Ontlasting van de wachtlijsten in de ziekenzorg.

Ontlasting van de bijstandsuitkeringen.

Ontlasting van de raamambtenaren die keuringen/herkeuringen moeten uitvoeren.

Scheppen van werkgelegenheid in de uitvaart.

Mogelijke stijging van donoren.


Wanneer je de zwakkere aflaat vallen, blijven de sterkere over en dat is alleen maar positief qua concurentie positie, Nederland schijnt te moeten hervormen om in de toekomst mee te komen. Toch een stukje natuurlijke selectie anno 2007.


(Retorisch) Waarom wil ik huilen?

Berichten: 11

Re: 94.000 Zelfmoordpogingen per jaar

Helaas behoren dit tot de zaken waar je de politiek weinig over hoort. Er zijn wel meer zaken waar ze niets aan doen en wat je als mens verdrietig maakt. Als je 410.000 depressieve mensen kan helpen en misschien wel meer dan zou Nederland er een stuk beter uitzien lijkt mij. 410.000 blijde mensen betekenen voor mij toch veel meer dan alleen maar gezeur over bepaalde politieke vraagstukken die toch nooit iets worden.

Berichten: 175

Re: 94.000 Zelfmoordpogingen per jaar

CloudedHeaven schreef:Tja, wanneer ben je beter af, met of zonder gevoel?


Bedrijfskundig: ziekenzorg verzekeringsmaatschappijen zullen dit toejuichen, immers de kosten van niet betaalde premies worden minder.


De politicus geeft een geschokte tirade leveren maar in zijn achterhoofd:

Aantal werkelozen wordt minder.

Aantal kinderen die penitentiair vastgezet moeten worden daalt.

Ontlasting van de wachtlijsten in de ziekenzorg.

Ontlasting van de bijstandsuitkeringen.

Ontlasting van de raamambtenaren die keuringen/herkeuringen moeten uitvoeren.

Scheppen van werkgelegenheid in de uitvaart.

Mogelijke stijging van donoren.


Wanneer je de zwakkere aflaat vallen, blijven de sterkere over en dat is alleen maar positief qua concurentie positie, Nederland schijnt te moeten hervormen om in de toekomst mee te komen. Toch een stukje natuurlijke selectie anno 2007.


(Retorisch) Waarom wil ik huilen?

Ik ben er niet zo zeker van dat alleen de mensen die we niet nodig hebben zelf moord plegen. Er zijn toch genoeg slimme mensen en ook genieën die deze gevoelens hadden en hebben. Er zijn er natuurlijk ook die te vroeg zelfmoord pleegde om een genie te worden.

Berichten: 68

Re: 94.000 Zelfmoordpogingen per jaar

Nederland is een van de weinige landen waar het een beetje aangenaam is, geen oorlog, geen honger, je hoeft je niet over de kop te werken om rond te komen, jammer dat zoveel mensen daar niet van kunnen genieten.

Reageer